تاکید بر اشتراکات میان کشورهای منطقه می‌تواند سیاست تنش‌زدایی را محقق کند

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در رابطه با اهمیت دیدار رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با مقامات امارات و عربستان و رفع سوتفاهم‌ها، گفت: بدون شک هر چقدر در حوزه های دفاعی، اقتصادی، سیاسی و غیره به سمت انعقاد تفاهم های دوجانبه و چندجانبه منطقه ای حرکت کنیم، وحدت و همسبتگی منطقه ای افزایش خواهد یافت.

نماینده مردم یزد، اشکذر،بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع وحدت میان کشورهای منطقه نیز موجب خواهد شد حضور کشورهای فرامنطقه ای نیز کمرنگ شود و دیگر شاهد دخالت در امور کشورها توسط این قدرت ها نباشیم.

وی با اشاره به اینکه کشورهای منطقه ای نیز در شرایط کنونی رویکردشان نسبت به ایران را تغییر داده اند، ادامه داد: بر این اساس مشاهده می شود که چندی پیش هیات اماراتی در کشورمان حاضر شد و صحبت های خوبی برای رفع تنش ها صورت گرفت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه افزایش هماهنگی های منطقه ای می تواند سایه تروریست ها از منطقه را از بین ببرد، افزود: در واقع با تحقق این مهم کمربند امنیتی در منطقه خصوصا حوزه خلیج فارس شکل می گیرد که امری قابل تامل و مهم است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک توجه و تاکید بر اشتراکات میان کشورهای منطقه می تواند سیاست تنش زدایی را محقق کند تا بر این اساس شاهد افزایش سطح ارتباطات و تعاملات همسایگان باشیم./

پایان پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا