تفکیک وزارت صمت نیازمند کار کارشناسی است

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: گستردگی وزارت صنعت، معدن و تجارت، کارها و امورات این وزارتخانه را دچار اختلال و کندی کرده است و این وزارتخانه پاسخگوی این حجم کار نیست یا شاید با چنین مدیرانی امکان انجام همه امور وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: در بخش معدن دچار مشکلات متعددی هستیم و اکتشافات به خوبی صورت نگرفته است. اکنون در حوزه سنگ آهن با کمبود اوراق بعضی از صنایع معدنی مواجه هستیم که نشان می‌دهد در این بخش باید بیشتر کار شود.

رئیس کمیسیون امور داخلی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اینکه تعامل و ارتباط بین وزارت صنعت، معدن و تجارت با بحث بازرگانی باشد قابل قبول است اما اگر در یک مدیریت و فرآیند کنترل شود مشکلاتی کنونی را شاهد هستیم و وزارتخانه‌ای عریض با کارکرد پایین به وجود می‌آید.

وی اضافه کرد: برای تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارتخانه جدید در کنار نیازمند نظرات کارشناسی هستیم و باید در این بخش برنامه‌ریزی و اقدامات اساسی و راهبردی صورت بگیرد.

جوکار با اشاره به اینکه لایحه تفکیک وزارت صمت در دولت قبل هم مطرح شده بود، خاطرنشان کرد: برای تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت به اهداف و انگیزه‌ها متفاوت نیاز داریم. پیش‌تر نهاده‌های دامی در اختیار این وزارتخانه بود اما اکنون در اختیار جهاد کشاورزی است.

وی یادآور شد: در حال حاضر تفاوت‌های جدی در زمینه شرایط، اهداف و انگیزه برای تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت وجود دارد که با تحقیق، کارشناسی و اقدامات اساسی بنیادین صورت بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا