تلاش همه بخش‌های دولت برای تامین آب پایدار

محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به وزیر نیرو، گفت: انتقال آب و اولویت گذاری برای طرح‌های آبرسانی از اهمیت بخصوصی برخوردار بوده و امروز مسئله تامین، توزیع و مدیریت آب بسیار مهم است. 
او گفت: این در حالی است که اکثر شهر‌ستان های استان یزد در وضعیت تنش آبی هستند و اگر برنامه ریزی جدی برای تخصیص اعتبار لازم در این زمینه به عمل نیاید، در سال آینده با بحران کم آبی روبرو خواهد شد.
نماینده مردم یزد و اشکذر گفت: بر همه بخش‌های دولت به ویژه وزارت نیرو فرض است اعتبار لازم برای تامین آب پایدار به فلات مرکزی از جمله استان یزد را تامین کنند.
جوکار گفت: تورم و گرانی همچنان ادامه داشته و مردم همچون سال‌های گذشته تورم‌های بالا را تجربه می‌کنند. ادامه این روند سبد تغذیه خانواده‌ها را دچار مشکل می‌کند، بنابراین لازم است دولت توجه ویژه‌ای به اقشار کم درآمد و دهک‌های پایین در لایحه بودجه ۱۴۰۱ داشته باشد.
او در تذکر دیگری به وزیر اقتصاد و دارایی درخصوص نحوه اعطای تسهیلات قرض الحسنه از سوی بانک‌ها،گفت: برخی بانک‌ها اعلام می‌کنند سقف تخصیص تسهیلات آن‌ها به پایان رسیده و از پذیرش درخواست زوج‌های جوان امتناع می‌ورزند.
جوکار گفت: ضرورت دارد وزیر امور اقتصادی و دارایی ضمن موظف کردن بانک‌ها به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در ارائه گزارش نحوه پرداخت این تسهیلات توسط بانک‌ها به مجلس اقدام کرده تا در این زمینه تعیین تکلیف شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا