تهدیدهای آمریکا خللی در اراده ملت ایران ایجاد نمی‌کند

محمد صالح جوکار امروز – چهارشنبه – در نطق میان دستور خود در مجلس شورای اسلامی افزود: جمهوری اسلامی ایران امروز در چنان جبهه قدرتمندی قرار گرفته که ضعف و زبونی رژیم صهیونیستی و آمریکا را بیشتر نمایان کند و ایالات متحده با تلاش برای فعالسازی مکانیسم ماشه و افزایش تحریم‌ها هم نمی‌تواند در اراده ملت بزرگ ایران خللی وارد کند.

نماینده مردم یزد با تاکید بر اینکه مجلس انقلابی اجازه نخواهد داد که تهدیدهای سیاسی و تحریم ها آمریکا سبب جنجال، التهاب و تشویش اذهان عمومی ملت شود، افزود: در صورت ادامه این فرآیند باید مجلس در خصوص عاقبت برجام نافرجام تصمیم قاطع بگیرد که در این صورت برای طرف‌های غربی پشیمان کننده خواهد بود.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی و معیشتی مردم، از مسوولان خواست در نظارت میدانی مشکلات مردم را رصد کرده و افزود: اقدامات مجلس انقلابی باید قانونمند و براساس نظارت دقیق برای رفع مشکلات اقتصادی باشد و به دور از گفتارهای حاشیه‌ای و با عملکرد مدبرانه و به دور از کشمکش‌های بی اساس سیاسی این موضوع معنا می‌یابد.

جوکار ادامه داد: بی ثباتی در بازار به ویژه در اقلام ضروری و مایحتاج زندگی مردم، عدم امنیت در بازار کار و سرمایه، افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها و رشد افسار گسیخته تورم، بروز معضلات اجتماعی حاصل از آن و مسائلی از این دست در جامعه پررنگ شده است تا امید و انگیزه‌ مردم آسیب ببیند.

وی بلاتکلیف بودن مردم و کارآفرینان برای سرمایه‌گذاری و اشتغال را نمونه بارز این بی‌ثباتی‌ها دانست و گفت: اینکه دولت با شعار حمایت از بورس مردم را به سرمایه‌گذاری در آن تشویق می‌کند و از سوی دیگر با وعده‌های عجیب مانند گشایش اقتصادی، اعتماد مردم را به باد می‌دهد، باید اصلاح شود.

وی خاطرنشان کرد: بی‌توجهی به اهداف برنامه ششم، عدم تحقق منابع مردم، حل نشدن مشکل بیمه سلامت، عدم تسهیل در اشتغال،‌ عدم اصلاح ساختار بانکی کشور، عدم جلوگیری از واردات بی‌رویه کالا، عدم ثبات در بازار خودرو، مسکن، عدم تأمین مایحتاج اولیه مردم، عدم احراز هویت افراد برای تخصیص ارز دولتی و جلوگیری از تاراج اموال مردم از جمله مسائلی است که نیاز به مذاکره ندارد بلکه باید حضور آقا زاده‌ها و فساد را در پشت آن جستجو کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا