تهیه اطلس امنیت انتخابات تکلیف شوراهای تامین را تعیین می‌کند/ تفکیک زمان برگزاری انتخابات شوراها از ریاست جمهوری به نفع جامعه است

محمدصالح جوکار در گفت‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص تهیه اطلس امنیت برای انتخابات سال 1400 از سوی وزارت کشور، گفت: هر موضوعی به یک پیوست امنیتی نیاز دارد، در واقع هر پدیده‌ای که در جامعه اتفاق می‌افتد یا هر پروژه‌ای که بخواهد اجرا شود باید پیوست‌های امنیتی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی آن را در نظر بگیریم، در غیر این صورت پروژه ناقص اجرا می‌شود.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس، افزود: وجود اطلس امنیت برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در سال 1400 لازم است، ساز و کارهای امنیتی باید فراهم شود تا تکلیف دستگاه‌های مرتبط، شوراهای امنیت و تامین استان و شهرستان برای برقراری امنیت انتخابات روشن شود.

نماینده مردم یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی تهیه اطلس امنیتی برای مقابله با حرکت‌های احتمالی و تخریبی را ضروری دانست و گفت: اطلس امنیتی به افزایش امنیت انتخابات کمک می‌کند البته امنیت در طول چندین سال گذشته امنیت انتخابات تامین شده حتی در سال‌های موشک باران مردم رأی خود را به صندوق‌ها انداختند.

جوکار در خصوص تفکیک زمان برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی از ریاست جمهوری، گفت: ماهیت انتخابات ریاست جمهوری سیاسی و ماهیت انتخابات شوراها صنفی و خدمت رسانی است، این دو انتخابات در کنار هم مطلوب نیست و زمان برگزاری آن باید از یکدیگر تفکیک شود.

وی با بیان اینکه انتخابات شوراها هر روستا و شهر را می‌توان مجزا از انتخابات ریاست جمهوری برگزار کرد، گفت: ما حتی می‌توانیم زمان برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی را افزایش دهیم و در طول چند هفته انتخابات شوراهای اسلامی را در استان‌های مختلف برگزار کنیم، در این صورت فشار مضاعفی هم به هیات های اجرایی و نظارت وارد نمی‌شود.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس افزود: با توجه به اینکه انتخابات شوراها،  شهری و محلی است، می‌توان پوشش‌های تبلیغاتی از طریق رسانه ملی برای آنها مشخص کرد. تفکیک زمان برگزاری انتخابات به نفع جامعه است و سبب می‌شود تا ضمن دور شدن انتخابات شوراها از نگاه‌‌های سیاسی، کمتر درگیر مسائل جزئی شویم./

پایان پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا