تیغ تیز اجاره بهای مسکن و گردن باریک مستاجران| تعیین اجاره بهای مسکن بدون درصد مشخص

محمدصالح جوکار در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به گرانی اجاره‌بهای مسکن اظهارکرد: متاسفانه گرانی در همه امورات زندگی مردم مشاهده می‌شود و این مسئله تنها منتهی به اجاره بهای مسکن نیست.

وی با اشاره به افزایش قیمت مصالح ساختمانی بیان کرد: در مصالح ساختمانی از میلگرد گرفته تا سایر اجزا شاهد افزایش قیمت هستیم و این موارد حتماً در اجاره بهای مسکن تأثیرگذار خواهد بود.
جوکار تصریح کرد: تا زمانی که ما نتوانیم برنامه‌ای برای کنترل تورم در کشور داشته باشیم افزایش قیمت اجاره بهای مسکن ادامه خواهد داشت.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس با اشاره به تاثیر نقدینگی بالا در افزایش نرخ تورم بیان کرد: همچنین انتشار اسناد خزانه و اوراق مالی هم مشکلاتی را ایجاد می‌کند و این مسئله هم تاثیرات منفی خود را دارد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ما باید تراز مالی مصارف و منابع را در بودجه به درستی تنظیم کنیم، ادامه داد: تا این اقدام به جدیت در بودجه مدنظر قرار نگیرد همین وضعیت یعنی افزایش نرخ تورم ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه حتماً باید افزایش قیمت اجاره بهای مسکن درصد مشخصی داشته باشد، گفت: متاسفانه در این بخش سلیقه‌ای عمل می‌شود بنابراین اگر نظارت جدی در این بخش نباشد،حتما تورم سرسام‌آورای شکل خواهد گرفت.

این نماینده مجلس ادامه داد: دولت باید نظارت جدی بر اجاره بهای مسکن در جامعه داشته باشد البته نهادهای عمومی از قبیل اتاق اصناف و … در این بخش مسئولیت دارند که باید به مسئولیت خود عمل کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا