حمایت از شرکت‌های دانش بنیان به نفع استان یزد است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،محمدصالح جوکار در نشست شورای گفت‌و‌گوی بخش خصوصی و دولت در یزد با اشاره به نام‌گذاری امسال اظهار داشت: حکمت این نام‌گذاری‌ها در راستای این است که واقعا به بخش تولید و اقتصاد در کشور توجه شود.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در طول سال‌های گذشته مقام معظم رهبری بر روی اقتصاد تاکید فراوانی داشتند اظهار داشت: در سال گذشته که جهش تولید نام گرفته بود به تعبیر ایشان چندان موفق نبودیم و امیدواریم که امسال با توجه به ظرفیت‌هایی که داریم بتوانیم حمایت‌های لازم را از بحث تولید داشته باشیم و زمینه اشتغال را برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فراهم کنیم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در قانون بودجه 1400 پیش‌بینی شده که بخش مهمی از سهام کارخانه جات دولتی و حتی خصولتی‌ها واگذار شود و بخشی از منابع بودجه قرار است که از این طریق تامین شود.

جوکار گفت: این شروع خوبی در راستای این است که دولت واقعا کار را به دست مردم بسپارد و خودش بیشتر مباحث راهبردی و هدایت را انجام دهد.

وی افزود: مراجعات من در سال 99 به ویژه شش ماهه آخر این سال از واحدهای تولیدی به شدت زیاد شده بود و تمام آنها هم به این برمی گشت که بانک مرکزی امروز بخش نامه‌ای می‌دهد که هیچ کسی درجریان آن نیست و کاملا با بخش‌نامه‌های قبلی متضاد است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این اقدامات صادرات را با مشکل جدی روبرو کرد گفت: این موضوع اصلا قابل قبول نیست و باید ثباتی در بحث بخش‌نامه‌ها داشته باشیم و براساس آن عمل کنیم.

جوکار ادامه داد: این که هر روز بخشنامه‌ای داده شود که بخش خصوصی در موضوع صادرات به وسیله این بخش‌نامه‌ها و آیین‌نامه‌ها با مشکل مواجه شود اصلا قابل قبول نیست.

وی افزود: در ابتدای شروع سال مجلس طرحی را در راستای تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه کرد و اگر مشارکت لازم از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان در این زمینه انجام شود، می‌توانیم قوانینی ثبت کنیم که بیشترین حمایت‌ها از این شرکت‌ها به عمل آید.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بخشی از مشکلاتی که در این نشست بیان شد در داخل استان قابل حل است ولی بخش دیگر آن باید از تهران و مرکز پیگیری شود.

جوکار گفت: ما به دنبال خلاف قانون نیستیم ولی هرچه که بتوانیم از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت لازم به عمل آوریم قطعا این به نفع استان است و باید مشکلات پیش‌روی این شرکت‌ها برطرف شود.

محمدعلی طالبی استاندار یزد هم در این نشست اظهار داشت: افرادی که از نزدیک درگیر مسائل و موضوعات مخلتف هستند و نمونه آن را در شورای گفت‌و‌گو داشتیم بهتر از خیلی از مدیران دولتی درک واقع بینانه‌ای از موضوعات مبتلابه بخش صنعت و تولید در استان دارند و بهتر می‌توانند به جمع‌بندی مباحث در این شورا کمک کنند.

وی تصریح کرد: همه ما در چهارچوب اولویت‌هایی که در استان داریم بحث شرکت‌های دانش‌بنیان را دنبال می‌کنیم و امروز بخش خصوصی همکاری بسیار خوبی با دولت در این زمینه دارد.

استاندار یزد گفت: نشتی هم در مجلس با نمایندگان و فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس داشتیم و در حال پیگیری این موضوع هستیم که یزد پایلوت اقتصاد دانش‌بنیان کشور شود.

طالبی با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان در کشور و با محوریت استان یزد فراگیر شده گفت: امروز تمام کشور یزد را با اقتصاد دانش‌بنیان می‌شناسند و این ظرفیت بسیار خوبی است که به همه ما کمک می‌کند در این مسیر حرکت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از این جهت باید برای رفع مسائل و مشکلات پیش روی اقتصاد دانش‌بنیان اقدامات لازم را انجام دهیم و به دو موضوع تامین اجتماعی و مالیات بسنده نکنیم و همه مسائل را در دستور کار قرار دهیم.

استاندار یزد با اشاره به پیشنهادات مطرح شده در این نشست ادامه داد: برخی از پیشنهادات با این نگاه که مشکلات برطرف شود باید بررسی بیشتری صورت پذیرد تا در راستای تقویت صنایع دانش‌بنیان در استان از آن استفاده شود.

طالبی خواستار پیگیری بیشتر برای رفع مشکلات موجود در این راستا شد و گفت: در خیلی از حوزه‌ها ما می‌توانیم بحث آموزش را با جدیت دنبال کنیم و جاهایی که شرکت‌های دانش‌بنیان ضروری می‌بینند ما می‌توانیم این موضوع را پیگیری کنیم.

وی بیان کرد: زمینه عضویت شرکت‌های دانش‌بنیان در کارگروه‌ها و کمیته‌های مختلف در استان فراهم شود تا بتوانیم از ظرفیت بسیار بالایی که دارند در تمام زمینه‌ها بهره بیشتری ببریم./

پایان پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا