خدمات پژوهشکده علوم تولید مثل استان گسترش یابد

محمد صالح جوکار روز پنجشنبه در بازدید از این پژوهشکده از اقدام‌های به عمل آمده در سال‌های گذشته در خدمت رسانی به مردم قدردانی کرد و افزود: خدمات‌ آی .وی .اف (یکی از روش‌های درمانی پیشرفته کمک باروری) برای اولین بار در ایران در یزد پایه گذاری شد و باید این افتخار حفظ و توسعه یابد.

وی با اشاره به مراجعه سالانه حدود  ۱۲ هزار زوج به این مرکز خاطرنشان کرد:  به علت اهمیتی که این مرکز در خدمت‌رسانی به مردم استان و سایر مناطق کشور دارد باید تکمیل ساختمان جدید و رفع نیازهای آن که اهمیت زیادی دارد در اولویت امور قرار گیرد.

همچنین مدیر پژوهشکده علوم تولید مثل یزد گفت: ساختمان جدید این مرکز در زمینی به مساحت ۱۵ هزار مترمربع  در بخش‌های متنوع شامل ناباروری مردان، ناباروری زنان، ژنتیک، سلول‌های بنیادی، روان پزشکی در حال ساخت است.

دکتر علی‌محمد عبدلی افزود: در صورت حمایت و تسریع در ساخت پروژه تا یک سال آینده ساختمان جدید مرکز به بهره‌برداری می‌رسد و این کار نقش مهمی در ارائه بهتر خدمات به مراجعان از یزد و سایر استان‌های کشور دارد.

وی در ۱۹ فروردین‌ماه  امسال از مشاوره برخط (آنلاین) به بیماران خبر داد و گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و اهمیت حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی و پیگیری درمان مراجعه کنندگان در این مورد سامانه از راه دور راه‌اندازی شد.

عبدلی افزود: مراجعه کنندگان برای بررسی و اقدام‌های اولیه بیماران به سایت پژوهشکده به آدرس www.Yazd-RSI.ir مراجعه کنند.

تاکنون در این مرکز ۱۲ هزار نوزاد به روش آی. وی. اف (یکی از روش‌های درمانی پیشرفته کمک باروری) متولد شده اند.

مرکز یادشده یکی از واحدهای اصلی درمان ناباوری و تولید مثل بیماری در کشور است .

۹۰ درصد مراجعان به این مرکز از شهروندان سایر استان‌ها هستند که بیشترین آنها از  کرمان، هرمزگان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان مراجعه می‌کنند.

۴۰ درصد علت ناباروری مربوط به زنان و همین میزان مربوط به مردان است و بقیه مربوط به علل ناشناخته و مواردی مثل مسائل ژنتیکی است که این آمارها در بعضی موارد  به صورتی متفاوت ذکر می‌شود.

بهترین سن باروری از ۲۱ تا ۲۹ سال است اگر به تاخیر بیفتد با خطرهایی مثل ناباروری روبرو می‌شود.

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت  و ۱۰ شهرستان چهار نماینده در مجلس دارد که ۸۷ درصد جمعیت آن در ۲۲ شهر و بقیه در روستاها زندگی می کنند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا