خسارات سیل یزد برآورد و پرداخت شود

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص بحران سیلاب در یزد اظهار کرد: استان یزد نیز متأثر از شرایط آب و هوایی و سامانه بارشی فعال در کشور شده است تا جایی که در عرض ۲.۵ ساعت حدود ۷۵ میلیمتر بارش در شهر یزد ثبت شد.

وی حجم بارش سالانه در شهر یزد را نزدیک به ۶۸ میلیمتر دانست و افزود: این بارش‌ها در شرایطی اتفاق افتاد که پیش‌بینی‌های لازم در این زمینه انجام نشده بود، هواشناسی به طور جدی احتمال بارش سنگین را اعلام نکرد و مردم آمادگی لازم برای رویارویی با این پدیده را نداشتند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با اشاره به وجود سازه‌های خشت و گلی در یزد، گفت: نوع مصالح به کار رفته در ساخت و ساز، بارش سنگین باران و آب‌گرفتگی در این منطقه می‌تواند تهدیدی جدی برای سلامت شهروندان باشد، البته در این شرایط دستگاه‌های مختلف مدیریت بحران کار خود را به خوبی انجام دادند اما با توجه به حجم بالای بارش، باعث شکل‌گیری رواناب و سیلاب‌هایی به سمت شهر یزد یا بعضی از شهرستان‌ها و روستاهای دیگر مانند هشتگرد یا بخش نی‌ریز شد.

وی از وارد شدن خسارت‌های سنگین به زیرساخت‌ها و خانه‌های مسکونی یزد به دنبال جاری شدن سیلاب خبر داد و تاکید کرد: بازش‌های سنگین و سیلاب در استان یزد باعث از دست رفتن جان دو نفر شد، اکنون بخش‌ها و خانه‌هایی که در معرض خطر بودند تخلیه شده است و افراد در مکان‌های دیگر اسکان یافته‌اند و حتی شاهد تخلیه یکی دو روستا در بخش ندوشن یزد بودیم.

جوکار با اشاره به آغاز فعالیت نیروهای امدادی در بخش‌های آسیب‌دیده از سیلاب گفت: وزیر کشور روز گذشته در ستاد بحران استان حضور یافت و ضمن بازدید از مناطق سیل‌زده و آب‌گرفتگی‌ها تمهیدات لازم را برای امدادرسانی به افراد و مناطق آسیب‌دیده در نظر گرفت.

وی شرایط مناطق سیل‌زده در یزد را پایدار اعلام کرد و ادامه داد: پمپ‌هایی از استان‌های همجوار و تهران به یزد منتقل شده است و از بعدازظهر جمعه عملیات تخلیه آب از زیرزمین‌ها و خانه‌های مسکونی را آغاز کردند، اکنون شرایط پایدار بوده اما لازم است که برآورد و پرداخت خسارت افراد آسیب‌دیده نیز در دستور کار قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا