دخالت در انتصابات، نمایندگان را از انجام وظایف نظارتی‌شان باز می‌دارد

محمد صالح جوکار در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر عدم دخالت نمایندگان در انتصاب مدیران اجرایی تاکید کردند، اظهار داشت: مقام معظم رهبری پیش از این هم بارها بر عدم دخالت نمایندگان در امور اجرایی کشور تاکید داشتند و در این دیدار نیز عدم دخالت نمایندگان در امور اجرایی و انتصاب مدیران را بار دیگر مطرح کردند.

رییس کمیسیون امورداخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: واقعیت این است که دخالت نمایندگان در انتصاب مدیران اجرایی باعث می‌شود تا از انجام وظایف قانونی خود باز بمانند.

جوکار با بیان اینکه وظیفه نمایندگان، قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قوانین است، گفت: نماینده‌ای که در انتصاب مدیران دخالت داشته باشد، نمی‌تواند به این وظیفه قانونی خود برای نظارت بر عملکرد مدیران و دولت عمل کند و ناچار به چشم پوشی از اشتباهات مدیرانی است که در انتصاب آن‌ها دخالت داشته است.

وی افزود: وظیفه مجلس قانونگذاری و نظارت است و دخالت در انتصابات مجلس را از شأن قانونی خود دور می‌کند.

رییس کمیسیون امورداخلی و شوراهای مجلس اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در ادامه فرمایشات خود در دیدار نمایندگان با ایشان بر مشورت گرفتن مدیران اجرایی از نمایندگان در انتصابات تاکید داشتند و معتقد بودند که نمایندگان به دلیل آنکه در میان مردم هستند و مشکلات مردم را لمس می کنند، لازم است تا در انتصاب مدیران مورد مشورت قرار گیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا