دستگاه های خدمات رسان طبق قانون باید تا ابتدای نواحی صنعتی خدمات ارائه کنند/ قیمت زمین شهرک های صنعتی باید واقعی باشد نه غیرواقعی

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس؛ دکتر محمد صالح جوکار پیش از ظهر امروز در آئین افتتاحیه ناحیه صنعتی زارچ با اشاره به اینکه شروع کار این منطقه در دولت دهم درخواست و در سال 93 مصوب شد، گفت: این شهرک دولتی بوده که امیدواریم اعتبارات لازم برای آماده سازی لازم از سوی دولت اختصاص یابد.

نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی افزود: آلایندگی بسیاری در این منطقه وجود دارد که فاصله دید را کم کرده و مشکلات عدیده ای نیز برای مردم به وجود آورده است و باید بر اساس شعار سال به سمت صنایع کوچک، متوسط و بدون آلایندگی و پیشرفته حرکت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه این ناحیه صنعتی باید از نواحی صنعتی موجود در استان یزد متفاوت باشد، اظهار داشت: ایجاد فرصت برای شرکت های پیشرفته و دانش بنیان می تواند این مسئله را در استان رقم بزند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس عنوان کرد: ناحیه صنعتی زارچ باید مواردی مثل حمایت از شرکت های دانش بنیان و توجه ویژه به طرح ها در جهت تناسب با شرایط محیط زیستی استان و منطقه را مدنظر قرار دهد.

جوکار در خصوص آماده سازی زیرساخت های ناحیه صنعتی زارچ، گفت: شاید دستگاه های خدمات رسان نسبت به خدمات رسانی به این منطقه مقاومت کنند که اگر شاهد این کار باشیم و زیرساخت مناسب برای این منطقه ایجاد نشود، فایده ای نخواهد داشت اما طبق ماده 80 و 81 قانون تنظیم برخی مقررات دولت، دستگاه های خدمات رسان وظیفه دارند تا ابتدای ناحیه صنعتی خدمات خود را ارائه کنند ولی در داخل آن برعهده شرکت شهرک ها خواهد بود.

نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر بخواهیم یک سال آینده شاهد راه اندازی این مجموعه باشیم، همه دستگاه ها باید پای کار باشند و پیمانکار این منطقه هم به صورت جدی کار خود را دنبال کند.

وی با تاکید بر اینکه توسعه بخش زارچ با راه اندازی ناحیه صنعتی رقم خواهد خورد، افزود: یزد استان صنعتی بوده و باید تلاش کنیم تا بتوانیم بر پایه صنعت در کنار ایجاد اشتغال، رونق بازار کسب و کار را رقم بزنیم زیرا در استان این ظرفیت ها وجود دارد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس خطاب به مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان یزد، اظهار داشت: تلاش شرکت شهرک های صنعتی باید این باشد که قیمت زمین در شهرک های صنعتی، قیمت واقعی و مناسب باشد نه غیرواقعی زیرا شرکت های دانش بنیان و جوانان توان خرید آن را ندارند.

جوکار با تاکید بر اینکه بهره وری را باید در پروژه ها بالا ببریم و از صرف هزینه خودداری کنیم، اظهار داشت: بخش دولتی ما در اجرای پروژه ها و در فرآیند این اجرا هزینه ها را افزایش می دهند در صورتی که بخش خصوصی این کار را ارزانتر انجام می دهد که نیاز به تغییر روش داریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا