دموکراسی آمریکایی؛ چماقی بر سر سایر نظام‌های جهانی

محمد صالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به وقایع اخیر آمریکا در پی نتیجه انتخابات این کشور، گفت: آنچه امروز غرب از آن به عنوان دموکراسی نام می برد، چماقی است که بر سر دیگران می کوبد و خود اعتقادی به آن ندارد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: اتفاقاتی که اخیرا در آمریکا شاهد آن بودیم نشان دهنده اعتقاد ساختار آمریکا به حکومت آنارشیم است، از این رو این اقدامات را نیز خودشان کلید زدند.

وی افزود: ترامپ ارزشی برای جایگاه ریاست جمهوری قائل نیست و قواعد پذیرفته شده توسط این کشور را نادیده می گیرد که همین امر بیانگر تناقض در گفتار و عمل سران آمریکایی است که روزی تصور می کردند می توانند ارزش های آمریکایی را به دنیا صادر کنند.

جوکار در ادامه هدایت ناآرامی‌های اخیر آمریکا به دست مجری انتخابات این کشور را حاصل ضعف ساختاری آمریکا دانست که این کشور را به بن بست رسانده است و افزود: آنها تصور می کردند امروز همه دنیا مکتب لیبرال دموکراسی را پذیرفته و آمریکا در رأس هرم این ساختار قرار گرفته در حالی که به شدت دچار ضعف شده و رو به افول هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه تاریخ برای فرهنگ لیبرال دموکراسی به پایان رسیده است، عنوان کرد: این افول تا جایی پیش رفته که حتی در مدیریت مسائل داخلی خود درمانده اند از این رو توانایی تأثیرگذاری در ساختار بین الملل را نخواهند داشت.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: با شواهد موجود، تأثیر و نفوذ آمریکا در اروپا و بخشی از غرب آسیا نیز زیر سوال رفته و این حرکت ساختارشکنانه مردم آمریکا پایه های سست ساختار سیاسی این کشور را بیش از پیش متزلزل کرده است./

پایان پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا