دولت گذشته در ایجاد زیر ساخت های فضای مجازی کوتاهی کرد

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی؛ دکتر محمدصالح جوکار در مراسم اختتامیه چهارمین رویداد تولیدمحتوای دیجیتال بسیج استان یزد با گرامیداشت یاد و خاطره بسیجیان دوران دفاع مقدس تا بسیجیانی که امروز در تامین امنیت فعال هستند، اظهار داشت: تامین امنیت و شکوه و اقتدار نظام ما به واسطه از خودگذشتگی این بسیجیان است.

وی بیان کرد: اگر در دوران هشت سال دفاع مقدس با دشمن نبرد تن به تن داشتیم، امروز با دشمن در حال نبرد مجازی هستیم و امروز لازم است که بسیج مجازی شکل بگیرد.

جوکار ادامه داد: ابزار عرصه نبرد امروز، تغییرات جدی داشته به نحوی که اکنون در هیچ کجا صحبت از تهدید نظامی نیست بلکه همه جا صحبت از فضای مجازی و اخباری است که در این فضا انتشار پیدا می کند و یک تصویرسازی در ذهن جوانان و نوجوانان و مردم ما ایجاد می کند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس عنوان کرد: امروز مدیریت افکار عمومی را دشمن انجام می دهد و در حالی که رهبری در سال 98 و 99 تاکید به این فضا و مدیریت و نظارت بر آن است، تصریح کرد: کسانی که به این فرمایشات بی توجهی کردند، به آرمانهای انقلاب اسلامی خیانت کردند.

وی با اشاره به اینکه در دوران کرونا راه را برای تسلط دشمن باز کردیم و ابزار این فضا را بدون نظارت در اختیار کودکان خود قرار دادیم، افزود: امروز در اغتشاشات دانشگاه، دانشجویانی هستند که دو سال در فضای دانشگاه نبودند و در فضای مجازی توسط دشمن هدایت شدند.

جوکار ادامه داد: اگر پایه های اعتقادی و ارزش ملی ما قوی باشد، به طور قطع سواد رسانه ای را به دنبال خواهد داشت اما اگر در این زمینه ضعف داشتیم نمی توانیم در این زمینه تاثیرگذار باشیم بلکه تاثیرپذیر خواهیم بود.

وی بیان کرد: آمریکا و مدعیان حقوق بشر که امروز بزرگترین جنایات را به شکل های مختلف در اقصی نقاط دنیا و حتی در کشور خود انجام می دهد، امروز از فوت عادی یک خانم علیه نظام وارد جنگ می شود و علیه نظام تصویرسازی می کند.

جوکار عنوان کرد: سالانه 4500 نفر در آمریکا در زندانها کشته می شوند اما اگر در زندان ایران یک نفر فوت کند یا بیمار شود، ببینید چه اقداماتی انجام می دهد.

وی افزود: در حادثه شاهچراغ دیدید که یک فرد زنان و کودکان را به رگبار می بندد اما سلبریتی ها می گویند باید علت و ریشه آن را جویا شد.

جوکار با بیان اینکه نظیر این اتفاقات در حوادث مختلف رخ داد و آمریکا و دشمنان ما علیه نظام از این حوادث بهره برداری کردند، تصریح کرد: فضای مجازی، فضایی همچون فضای حقیقی است، امروز جسم ما در فضای حقیقی است اما ذهن و روح و افکار ما در فضای مجازی است و اگر فضای مجازی را کنترل و مدیریت نکنیم، دشمن به راحتی از این زیرساخت برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کند.

وی تاکید کرد: کوتاهی دولت های گذشته که هیچ زیرساختی در حوزه نظارتی ایجاد نکردند امروز کار را به جایی رسانده که اگر عکس سردار سلیمانی در برخی شبکه ها بیاید یا اگر اسم شهید در صفحه ای بیاید به بهانه اینکه نام شهید، خشونت را تبلیغ می کند، صفحه ها را قفل می کردند اما اکنون وحشیانه در فضای مجازی می تازد و هیچکس راه را بر آنها نمی بندد.

جوکار تصریح کرد: دشمن امروز به شدت ناراحت است که چطور بعد از 43 سال جمهوری اسلامی در عرصه علم و فناوری حرف اول را در آسیا و منطقه می زند بنابراین تمام توان خود را برای ضربه زدن به نظام اسلامی به کار گرفته است.

وی اظهار داشت: دشمن خودش می داند که از طریق این اغتشاشات نمی تواند نظام را تغییر دهد اما تلاش می کند از این اتفاقات، در مذاکرات به نفع خود بهره برداری کند.

نماینده مردم یزد و اشکذر بیان کرد: بهترین کار برای بی ثبات سازی داخلی این بود که در فضای مجازی ورود پیدا کند و این اقدام را انجام داد و کارهای دیگری نظیر کشته سازی را نیز در برنامه دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا