رژیم صهونیستی به دنبال تفرقه بین کشورهای منطقه است

محمد صالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص تهدیدات اخیر آذربایجان، اظهار کرد: قطعاً منافع کشورهای منطقه با همکاری یکدیگر حاصل خواهد شد؛ این مهم در صورتی تحقق پیدا خواهد کرد که روابط دیپلماتیک مطلوبی بین کشورهای منطقه وجود داشته باشد. اگر حقوق بین‌الملل و همسایگی توسط کشوری نقض شود قطعاً واکنش جدی را از سوی مابقی کشورهای منطقه به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: متأسفانه حضور رژیم صهیونیستی و گروه‌های تروریستی در جمهوری آذربایجان حساسیت‌هایی را در منطقه ایجاد کرده است که قطعاً تهدیداتی را برای جمهوری اسلامی ایران در بر خواهد داشت. در این راستا آینده روابط تهران و باکو را تیره خواهد کرد.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص حضور رژیم صهیونیستی و گروهک‌های تروریستی در جمهوری آذربایجان به صورت شفاف بیان شده است، اما متأسفانه مقامات باکو توجهی به این موضوع نداشته و سعی کردند به واسطه شانتاژ رسانه‌ای، تهدیداتی را علیه ایران مطرح کنند.

جوکار یادآور شد: هر کشوری که ایران را تهدید کند با واکنش جدی ما روبه‌رو خواهد شد؛ لازم است جمهوری آذربایجان دست از رفتارهای خصمانه علیه ایران بردارد و به پروتکل‌های دوستانه خود ادامه دهد و از جولان دادن نیروهای تروریستی در کشورش جلوگیری کند. باکو از اقدامات خود پشیمان خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: سیاست‌های توسعه‌طلبانه امروز آذربایجان قابل پذیرش نبوده و لازم است مقامات این کشور در سایه عقلانیت حرکت کنند و در راستای اهداف و سیاست‌های رژیم صهیونیستی گام بر ندارند؛ زیرا اسرائیل به دنبال تفرقه اندازی در بین کشورهای منطقه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا