طرح شفافیت آرا باعث شفافیت در تصمیم سازی دولت هم می شود

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به ضرورت شفافیت آرای نمایندگان، گفت: با توجه به اینکه نمایندگان با رای مردم انتخاب می شوند، مردم انتظار دارند مواضع نماینده در زمینه مسائل کلان کشور، طرح ها و لوایح اعلام شود، اگر نماینده بر اساس نظر کارشناسی در رای گیری ها اعلام نظر کند توجیه کارشناسی دارد، در واقع وقتی رای نماینده پشتوانه منطقی و کارشناسی داشته باشد مردم نظر نماینده را می پذیرند.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر رای نماینده احساسی، بدون مطالعه و کار کارشناسی باشد جای دفاع ندارد، از این رو نمایندگان باید بر اساس مسائل کارشناسی شده اظهارنظر کنند و دقیقا بدانند به چه موضوعی رای می دهند تا بتوانند در آینده از خود دفاع کند.

وی تاکید کرد: در هر حال این حق مردم است که بدانند نمایندگانشان چه آرایی می دهند، نمایندگان هم باید بر اساس مطالبات به حقی که در جامعه وجود دارد عمل کنند.

جوکار اظهار داشت: شفافیت آرای نمایندگان باعث می شود دولت هم در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها شفاف عمل کند در نهایت طرح شفافیت آرای نمایندگان به نفع کشور تمام می شود.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس پیش بینی کرد: اکنون که طرح مذکور مجدد در دستورکار صحن قرار بگیرد، تصور می کنم با آرای بالایی به تصویب خواهد رسید./

پایان پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا