ظرفیت بالای یزد در تولید انواع دارو

دکتر محمد صالح جوکار در آئین افتتاحیه و بهره برداری مرکز اهدا پلاسما یزد که در این مرکز برگزار شد با اشاره به اینکه امروز دنیا به سمت تجاری سازی بحث مشتقات پلاسما رفته است، اظهار داشت: این صنعت در دنیا از رشد بسیار بالایی داشته به گونه ای که در گذشته بحث خون و خون گیری برای اهدا و تزریق به بیماران بود ولی امروز دنیا به سمت تجاری سازی بحث مشتقات پلاسما رفته و در حال حاضر بیش از 30 نوع محصولات پلاسما در دنیا تجاری شده و روزبه روز تعداد درخواست ها روبه افزایش است.

نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در حال حاضر 60 درصد از مشتقات پلاسماها تولید می‌شود که باید به 100 درصد برسد.

جوکار با اشاره به اینکه اگر مرکز پالایشگاه خون راه اندازی شود دیگر نیازی به ارسال به خارج از کشور نیست و در کشور خودمان تبدیل به دارو می شود، افزود: در حال حاضر پلاسمای کشور به آلمان ارسال می‌شود تا بحث تولید محصولات دارویی شکل گیرد و به کشور بازگردد که با راه اندازی مرکز پالایشگاه خونی می توانیم تمام فرآیند تولید محصولات دارویی را در داخل دنبال کنیم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یزد به عنوان یکی از قطب‌های اصلی علمی کشور شناخته می‌شود گفت: با توجه به ظرفیت استان یزد در زمینه های علمی، باید به گونه ای عمل شود که صنایعی در حوزه علمی و دانش بنیان در استان راه اندازی شود تا فارغ التحصیلان دانشگاهی و نخبگان یزدمشغول به کار شوند.

نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر یزد ظرفیت لازم برای تولید دارو در حوزه های مختلف را دارد و باید در این حوزه سرمایه گذاری لازم انجام شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا