عفو رهبری حاکی از رأفت جمهوری اسلامی است

دکتر محمد صالح جوکار در گفتگو با خبرنگار مهر در واکنش به موافقت رهبر انقلاب با عفو و تخفیف مجازات ده‌ها هزار نفر از متهمان و محکومان، اظهار داشت: در جریان حوادث اخیر تعدادی از افراد به ویژه جوانان بر اثر فریب و تبلیغات دشمن مرتکب رفتارهای نادرست و اشتباه شدند، اما برخی از آنان از کار خود ابراز پشیمانی کردند و از آنجایی که شرایط عفو و تخفیف مجازات را داشتند، مورد عفو و تخفیف مجازات از سوی رهبری قرار گرفتند.

وی بیان کرد: موافقت رهبر انقلاب با عفو و تخفیف مجازات ده‌ها هزار نفر از متهمان و محکومان نشان دهنده رأفت نظام جمهوری اسلامی ایران است. البته هیچیک از ما نمی‌توانیم هزینه‌هایی را که برخی از اغتشاشگران به کشور وارد کردند، فراموش کنیم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تصریح کرد: موافقت رهبر انقلاب با عفو و تخفیف مجازات گسترده متهمان و محکومان، نشان می‌دهد افرادی هم که در حوادث اخیر فریب جنگ ترکیبی دشمن را خوردند، فرزندان نظام هستند. حال که این افراد مورد عفو مقام معظم رهبری قرار گرفتند، باید رفتارها و خطاهای گذشته خود را جبران کنند.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته این عفو شامل همه متهمان و محکومان نمی‌شود. برای مثال، کسانی که جاسوسی می‌کردند و با سرویس‌های بیگانه در ارتباط بودند، قطعاً مورد عفو قرار نخواهند گرفت. این افراد نوکر بیگانگان بودند و کسی هم توقع ندارد مورد بخشش قرار گیرند.

وی اظهار داشت: افرادی که نوکری بیگانگان را کنند و با دریافت پول، اطلاعات مربوط به امنیت ملی را در اختیار بیگانگان قرار دهند، حتماً باید مورد محاکمه قرار گیرند و جرم آنان قابل عفو و بخشش نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا