فعالیت احزاب نباید منحصر به انتخابات باشد

محمد صالح جوکار در نشستی با مسئول حزب جمعیت پیشرفت عدالت در استان یزد اظهار داشت: زنده و پویا بودن یک جامعه بستگی به تولید گفتمان‌های جدیدی دارد که مورد قبول و پذیرش اکثریت جامعه باشد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه غالباً گفتمان سازی توسط رهبران جامعه در زمان‌های مختلف تولید می‌کنند، گفت: در کشور ما گفتمان را غالباً از رهبر معظم انقلاب می‌گیریم و سرمنشأ گفتمان سازی ایشان هستند و سپس ترویج، تحلیل و تبیین گفتمان توسط گروه‌ها، شخصیت‌ها و احزاب و کسانی که حول محور ولایت هستند انجام می‌گیرد. البته کسانی که می‌خواهند در جامعه حرفی برای گفتن داشته باشند در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دیگر حوزه‌ها گفتمان‌هایی را تولید می‌کنند.

وی با بیان اینکه شعار سال یک نوع گفتمان است، افزود: اینکه این گفتمان تحت عنوان شعار سال نام‌گذاری شده بحث متفاوتی دارد و باید اندیشید که چگونه می‌توان این گفتمان را در جامعه پیاده‌سازی کرد.

جوکار با بیان اینکه در بحث سیاسی افتراقات زیاد است و هرکسی برداشت‌هایی دارد و بر اساس تفکر خود به دنبال ترویج و توسعه آن است، افزود: دیدگاه‌های افراد در انتخابات با یکدیگر تفاوت دارد و همه ما به نوعی محوریت رهبر انقلاب را در آن قبول را داریم ولی با سلایق مختلف. یکسری خط‌کشی‌ها در جامعه موجب می‌شود که وحدت عمل بین برخی از گروه‌های سیاسی مشاهده نشود.

جوکار خطاب به مسئول جدید جمعیت پیشرفت عدالت در استان یزد، گفت: یقیناً فعالیت در جمعیت پیشرفت عدالت استان یزد برای آینده استان باید به‌گونه‌ای باشد که بتوانید پایه و اساسی که تعیین‌شده را به‌خوبی ترویج دهید که مستلزم محتوا سازی برای ارائه در جلسات مختلف به دیگران است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه فعال بودن یک مسئله بسیار مهم در مجموعه جمعیت پیشرفت عدالت است، افزود: باید به این مسئله توجه شود که در طول سال فعالیت کنیم نه‌فقط در انتخابات زیرا یک حزب باید پیشران حرکت‌های اجتماعی و فرهنگی باشد و اگر بخواهد فقط در زمان انتخابات فعالیت کند، از بین خواهد رفت.

وی ادامه داد: در این مجموعه در سایه عضوگیری، تولید محتوا، آموزش دادن و تبلیغ کردن باید افرادی را با خود همراه داشته باشید که منطبق با نظرتان عمل کنند که آن نیز مستلزم کار و فعالیت جدی است.

جوکار با بیان اینکه هیچ یک از گروه‌های سیاسی در استان یزد فعال نیستند، افزود: جمعیت پیشرفت عدالت می‌تواند با برنامه‌ریزی‌های مختلف در زمینه‌های گوناگون مخاطبین را جذب و با ارائه محتواهای مناسب مسیر خود را به‌درستی برای دستیابی به اهداف مدنظرش ادامه دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا