موافقت وزیر نیرو برای تامین منابع مالی خط دوم انتقال آب به یزد از محل پیش خرید برق

محمدصالح جوکار با اشاره به دیدار خود با وزیر نیرو اظهار داشت: در این دیدار بر اینکه مهمترین مشکل استان یزد بحث کمبود آب و ضرورت تامین منابع پایدار آب برای استان است تاکید شد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر اجرای خط دوم آب‌رسانی به استان یزد به دلیل عدم تکافوی منابع منابع به کندی پیش می‌رود.

وی افزود: در دیدار با وزیر نیرو تاکید صورت گرفت که بر اساس برنامه‌ریزی‌های قبلی مقرر شده بود شرکت آب نیرو موضوع تامین منابع مالی را به انجام رساند که تاکنون توفیق چندانی در این امر نداشته است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اخیرا در چهارچوب تفاهم‌نامه‌ای که بین استانداری یزد و شرکت آب نیرو و قرارگاه خاتم الانبیا مبادله شده، توافق صورت گرفته که شرکت آب نیرو بر اساس یک مدل مالی، ساز و کار تامین منابع مالی این پروژه را مشخص کرده و بر همین اساس سهم مالی استان هم شفاف شود.

جوکار ادامه داد: همچنین در این نشست درخواست شد که با تشکیل کارگروهی به ریاست وزیر محترم نیرو یا معاون آب و آبفای وزارت نیرو موضوع پیگیری شده و به سرانجام برسد.

وی ادامه داد: در این نشست وزیر نیرو با تایید ضرورت تامین منابع پایدار آب برای استان یزد، دستورات لازم در ارتباط با ساز و کار تامین منابع مالی لازم در این رابطه را اعلام کرد.

وی گفت: بر این اساس وزیر نیرو در دستور مکتوب به معاونان خود تاکید کرد که حداکثر تا پایان شهریور امسال، با استفاده از مکانیزم پیش خرید برق نیروگاه، کمک لازم به تسریع در اجرای این پروژه انجام و نتیجه موضوع را اعلام کنند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی افزود: با کسب این مجوز از وزیر نیرو، مراحل اجرایی پروژه انتقال آب به استان یزد با سرعت هرچه بیشتر دنبال می‌شود.

جوکار خاطرنشان کرد: ماه گذشته هم با توجه به ضرورت بررسی موضوع، پیگیری‌های لازم را برای حضور فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا(ص) انجام دادم و با حضور دکتر محمد در یزد، این موضوع به صورت ویژه بررسی و نتایج بسیار خوبی حاصل شد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا