نشر اخبار امیدبخش مهمترین راهکار رسانه‌ای برای مقابله با استکبار است

«محمدصالح جوکار» در جریان بازدید از دفتر خبرگزاری دانشجویان ایران-منطقه یزد،که به منظور بزرگداشت روز خبرنگار انجام شد، آموزش خبرنگار در سرویس‌های مختلف خبری را یکی از ویژگی‌های اجرایی در خبرگزاری ایسنا دانست و اظهار کرد: امروز ایسنا در بحث آموزش خبرنگاران حرفه‌ای به خوبی عمل کرده و این مهم قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اهمیت بیانات مقام معظم رهبری در خصوص خبرگزاری ایسنا، افزود: تهیه و انتشار اخبار امید بخش از جمله مهمترین رسالت رسانه‌های حرفه‌ای و در تراز انقلاب است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که متأسفانه امروز در کشور جریان آزاداطلاع رسانی نداریم، گفت: جریان اطلاع رسانی امروز در غرب زیر سایه صنایع بزرگ نظامی و نفتی در حال فعالیت است که مانع اثرگذاری این مهم می‌شود.

جوکار با بیان این‌که غربی‌ها به دنبال تغذیه فکری تمام دنیا بر اساس ایده‌های لیبرال دموکراسی هستند، تصریح کرد: نظام جریان اطلاع رسانی آزاد در غرب به دنبال اطلاع رسانی گسترده و تغذیه فکری و جسمی باورهای خود در سطح جهان است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به توطئه‌های شوم استکبار جهانی علیه ارزش‌ها و اهداف انقلاب اسلامی، تأکید کرد: امید آفرینی از جمله راهکارهای موثر رسانه‌ای برای مقابله با توطئه‌های رسانه‌ای و شوم استکبار جهانی است.

این مسئول با بیان این‌که دشمنان به دنبال تهیه و نشر اخبار ناامید کننده در جامعه اسلامی، خاطرنشان کرد: نشر اخبار امید بخش به معنای پرهیز از بیان واقعیت‌ها نیست و این مهم باید سرلوحه تمام اصحاب رسانه قرار گیرد.

وی در پایان با اشاره به این‌که انتقاد سازنده و بیان مطالبات مردم باید در رأس فعالیت‌های رسانه‌ای کشور قرار گیرد، گفت: عملکرد خبرگزاری ایسنا در این خصوص قابل تحسین است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا