نظارت بر عملکرد شوراها در طرح اصلاح قانون انتخابات گنجانده شده است

محمد صالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به نظارت بر عملکرد شوراها اشاره کرد و گفت: نظارت در بحث انتخابات شوراهای شهر و روستا بر عهده مجلس شورای اسلامی بوده که از لحاظ ساختاری تاکنون برنامه خاصی برای آن وجود نداشته است.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی افزود: در یک مقطع زمانی، هیئتی تشکیل می‌شد که دارای سازوکار خاصی هم نبوده و حتی منابع انسانی درسطح استان‌ها برای آن در نظر گرفته نشده بود و صلاحیت کاندیداها را مورد بررسی قرار می‌دهند که در حقیقت نظارت بر انتخابات شوراها متداول و عمقی نبوده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برای نظارت بر انتخابات شوراها بانک اطلاعاتی، منابع انسانی و امثالهم به صورت کافی وجود نداشته پس باید این موضوع گسترده‌تر شود و بایستی دستگاه‌های دیگری نیز در این امر امکانات خود را به کمک بیاورند زیرا مجلس شورای اسلامی به تنهایی از عهده این کار بر نمی‌آیند.

رئیس کمیسون امور داخلی و شوراها مجلس شورای اسلامی به نظارت ضعیف بر عملکرد شوراها در این چند سال اخیر اشاره و اظهار کرد: متاسفانه در این سال‌های اخیر نظارتی بر عملکرد شوراها وجود نداشته و یک خلا نظارتی محسوب می‌شود که در قانون هم پیش بینی نشده است.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که در دوره پنجم شوراها وجود داشته همین بوده که هم نظارت بر صلاحیت افراد به صورت جدی صورت نگرفته بود و هم اینکه نظارت پس از انتخاب کاندیداها مطلوب نبوده است؛ فلذا تخلفات موجود در برخی از شوراهای شهر درسایه بی نظارتی بوده و این موضوع باعث بی اعتمادی مردم می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها نظارت بر عملکرد و ورود افراد به انتخابات شوراها گنجانده شده؛ یعنی هم صلاحیت‌ها به صورت جدی بررسی خواهد شد و هم اینکه در طول 4 سال نظارت‌ها تعمیق پیدا می‌کند./

پایان پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا