نماینده مردم در مجلس:

مشکل اینترنت روستاهای شهرستان زارچ، بخش ندوشن و رستاق شهرستان اشکذر مرتفع شود

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مردم در مجلس؛ دکتر محمد صالح جوکار در شورای اداری و کارگروه فناوری اطلاعات که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری در استانداری یزد برگزار شد، پایه اقتصاد یزد را بر سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی و مشارکت کمتر بخش دولتی بیان کرد و گفت: در بخش سخت افزار و نرم افزار، شرکت‌های دانش بنیان خوبی داریم و دولت می‌تواند با تکیه بر بخش خصوصی، مأموریت‌های خود را در استان یزد دنبال کند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای داخلی مجلس، اضافه کرد: در زمینه پوشش شبکه فیبر نوری در استان یزد، فعالیت های خوبی تاکنون صورت گرفته و آنچه در برنامه هفتم توسعه دیده شده، این بوده که تا پایان اجرای برنامه پنج ساله توسعه، باید 20 میلیون پورت ایجاد شود.

وی به اهتمام جدی دولت بر اجرای کامل فیبر نوری در کشور اشاره کرد و افزود: دولت در طول دو سال گذشته، با تلاش ها و زحمات خود توانسته بخشی از کمبودها رابویژه در روستاهای شهرستان اشکذر جبران کند.

دکتر جوکار به مشکل اینترنت روستاها اشاره کرد و گفت: روستاهای شهرستان زارچ، بخش خضرآباد و رستاق شهرستان اشکذر مشکل ضعف آنتن دهی اینترنت دارند که باید به آن رسیدگی و مشکلاتشان رفع شود.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای داخلی مجلس، خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه هفتم، سهم اقتصاد دیجیتالی ۱۵ درصد اقتصاد کشور دیده شده که نقش قابل توجهی در اقتصاد کلان داردو دولت نیز سند اقتصاد دیجیتال رابایدظرف شش ماه تنظیم و ارائه نماید که رویکرد به توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات ، نقش مهمی در تحقق این امر دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا