دکتر محمد صالح جوکار:

بی عدالتی در توزیع فضاهای ورزشی کشور بیداد می‌کند/ وضعیت سالن‌های ورزشی یزد بسیار نامساعد است

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مردم در مجلس، دکتر محمدصالح جوکار در نشست «شورای عالی ورزش و جوانان استان یزد» که با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد، اظهار داشت: در وزارت ورزش و جوانان، وزرای زیادی داشتیم که متأسفانه نگاه بالا به پایین به ورزش داشتند و همین موضوع، اثرات مخربی در طول سال‌های پیش برای ورزش کشور داشت.

وی ادامه داد: بی عدالتی در توزیع سرانه فضای ورزشی کشور کاملاً مشهود است و استان یزد در حال حاضر از میانگین سرانه فضای ورزشی کشور پایین تر است و شهرستان یزد هم به نسبت دیگر شهرستان‌ها سرانه پایین‌تری دارد و با توجه به جمعیت بالای این شهرستان پاسخگو نیست.

نماینده مردم یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی به وضعیت نامساعد فضاهای ورزشی ورزشگاه بزرگ یزد اشاره کرد و افزود: هم اینک زمین‌های ورزشی یزد به حدی نابسامان است، که بیشتر به انبار تجهیزات شباهت دارد!

دکتر جوکار افزود: در حال حاضر ۱۷ پروژه نیمه‌تمام ورزشی در شهرستان‌های یزد، اشکذر، زارچ و ندوشن داریم که اکثریت خیری است و خیران کار خودشان را انجام دادند؛ اما دولت‌ها در دوره‌های گذشته، تعهدات خود را عمل نکرده‌اند و ورزشگاه‌ها نیمه تمام است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس، با بیان اینکه یزد قطب سوارکاری کشور است و بیش از هشت هزار رأس اسب در این استان نگهداری می‌شود گفت: باید اختلاف میان وزارت ورزش و وزارت جهاد کشاورزی برطرف شود و مشکلاتی که صنعت ورزش سوارکاری کشور با آن مواجه است، برطرف شود.

وی با بیان اینکه ۲۷ صدم درصد ارزش افزوده مربوط به وزارت ورزش وجوانان است که طبق اطلاع ما، حدود ۷ هزار میلیارد تومان به حساب وزارت ورزش و جوانان واریز شده و از این میزان، ۱۷ میلیارد تومان برای استان داده شده، که تنها دو میلیارد آن تخصیص داده شده است؛ در صورتی که اگر سهم استان یزد به درستی و کامل پرداخت شود تمام پروژه‌های یزد تکمیل می‌شود.

نماینده مردم یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی تشکیل خانه‌های جوانان در نقاط مختلف استان را موضوع مهمی دانست و گفت: جوانان، نیاز به محلی برای حضور و بررسی مسائل مربوط به خودشان را دارند و به وسیله‌ خانه‌های جوانان این امکان فراهم می‌شود.

دکتر جوکار خاطرنشان کرد: موضوع بعدی که باید به آن توجه داشته باشیم بحث اعزام به مسابقات خارج از کشور و هزینه‌های ورزشکاران است که در حال حاضر مطابق شأن آنها انجام نمی‌شود و وزارت ورزش باید برای تأمین این هزینه‌ها برنامه‌ریزی درست و متناسب با شان قهرمانانمان را داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا