آمادگی مجلس برای دریافت نظر فعالان سیاسی و حزبی درباره قانون احزاب در راستای تقویت جایگاه آن

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نقش احزاب در افزایش مشارکت سیاسی در جامعه، گفت: احزاب ظرفیت هایی دارند که باید در راستای توسعه و پیشرفت کشور به کار ببرند البته احزاب در کشور ما حتی نتوانسته اند سطح خود را ارتقا دهند تا در ادامه کار منجر به توسعه کشور شود.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احزاب در راستای ساماندهی و پای کار آوردن سرمایه اجتماعی اقدامات خاصی ندارند، عنوان کرد: بخش اعظمی از ایراد کار به خود احزاب باز می گردد که برنامه و آموزش ندارند و صرفا می خواهند زمان انتخابات پررنگ باشند و با حمایت از کاندیدایی، مدتی سر زبان باشند و بعد کارشان تمام می شود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه احزاب باید آن چنان قوی باشند که تبدیل به جریانی برنامه ریز برای کشور و قوا شوند، اظهار داشت: از آنجایی که تحولی در برنامه های احزاب دیده نمی شود، مردم هم کمتر به آنها اعتماد می کنند.

جوکار اضافه کرد: از سوی دیگر دیده شده زمانی که احزاب از کاندیدایی حمایت کرده اند و فرد روی کار آمده و اقدامات او ایراداتی داشته است، دیگر مسئولیت حمایت خود را برعهده نمی گیرند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه احزاب در صورت تقویت خود می توانند راهنمای خوبی برای دولت و مجلس باشند که به خودی خود منجر به افزایش مشارکت سیاسی در جامعه می شود، خاطرنشان کرد: مجلس این آمادگی را دارد که پذیرای نظر احزاب دلسوز کشور باشد و حتی طی جلسه ای درباره قانون احزاب و چگونگی تقویت جایگاه آنها مباحثه کند تا آنها نیز انگیزه بیشتری برای فعالیت در کشور داشته باشند./

پایان پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا