دکتر جوکار:

آموزش های فنی و حرفه ای، بهترین روش برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در طول تابستان

نشست اعضای مجمع خیرین، اعضای هیات مدیره و کارگروه جهادی سفیران مهارت یزد با رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس برگزار شد.

احداث شهرک فنی و حرفه ای، راه اندازی بازارچه فروش محصولات زندانیان، احداث پارک خیرین، آموزش فن و حرفه به زندانیان و… از مهمترین موارد مطرح شده در این نشست بود.

دکتر جوکار در این نشست با تأکید بر اینکه آموزش های فنی و حرفه ای از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، گفت: اولین و مهمترین مقدمه در ایجاد شغل، آموزش ومهارت اموزی است و تا آموزش ومهارت نباشد، شغلی ایجاد نمی شود.

نماینده مردم در مجلس، اضافه کرد: امروزه مشاغل فنی تر وازلحاظ فناوری پیچیده ترهستند فلذا آموزش‌ها نیز باید به روز باشند.

وی عنوان کرد: هر چند حرفه‌ها پیچیده شده اند؛ اما اگر آموزش ها اصولی باشد، دغدغه افزایش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال نخواهیم داشت.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در ادامه یکی از راه های غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در ایام تابستان را ارائه آموزش های فنی و حرفه ای بیان کرد و افزود: تابستان فرصت بسیار خوبی برای دانش آموزان است تابا یادگیری مهارتهای فنی و حرفه ای، در پایان تابستان، حرفه و فنی را کسب نمایند.

دکتر جوکار با تاکید بر استفاده از ظرفیت صداوسیما جهت اطلاع رسانی به خانواده ها در خصوص چگونگی اجرای برنامه های آموزش فنی و حرفه ای، گفت: آموزش های فنی و حرفه ای به دانش آموزان باید همراه با مشوق هایی مثل ارائه مدرک برای آنها باشد تا ترغیب به حضور در دوره ها شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا