ابلاغ اصلاح قانون انتخابات مجلس به وزارت کشور بی معنا است

دکتر محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به ادعایی مبنی بر ابلاغ اصلاح قانون انتخابات مجلس به وزارت کشور، گفت: تا زمانی طرح یا لایحه ای درصحن علنی تصویب و برای تایید به شورای نگهبان ارسال نشود، قابلیت ابلاغ و ارجاع ندارد، کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس تصویب و جزییات آن در حال بررسی است بنابراین ادعای ابلاغ به وزارت کشور بی معنا است.

نماینده مردم یزد در مجلس بیان کرد: همچنین درباره رد صلاحیت نمایندگان بعد از تایید اعتبارنامه و در دوره نمایندگی از سوی شورای نگهبان صحت ندارد و چنین مصوبه ای نداشته ایم.

وی توضیح داد: قانون انتخابات مجلس در خصوص رد صلاحیت منتخب تا تایید اعتبارنامه در مجلس سکوت کرده است، برای رفع این خلاء قانونی در طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس آورده ایم که در این بازه زمانی مرجع رد صلاحیت منتخب در صورت ارائه اسنادی از تخلفات منتخب، شورای نگهبان باشد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید کرد: تعیین مرجع رسیدگی به رد صلاحیت در بازه زمانی منتخب بودن هم هنوز در صحن علنی تصویب نشده و ادعاها در خصوص نقض استقلال نمایندگی از اساس نادرست است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا