انتقاد به انتقال آب، یک جریان انحرافی است/ منتقدین از ضعف مسئولین سابق فرار می کنند

دکتر محمدصالح جوکار در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه به تازگی بحث‌هایی در رابطه با اینکه «مسئله مهم استان یزد انتقال آب نیست» مطرح شده است، تصریح کرد: یکی از مواردی که همیشه دنبال شده، تأمین منابع آبی پایدار برای استان یزد بوده است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با اشاره به اینکه مردم یزد قدردان آب هستند، ادامه داد: میزان سرانه مصرف آب در استان یزد نسبت به استان‌های دیگر پایین‌تر بوده و این‌که می‌گویند تنها با مدیریت مصرف آب می‌توانیم مشکل بزرگ استان یزد را حل کنیم، درست نیست.

وی با تأکید بر اینکه باید مصرف آب را مدیریت کنیم، گفت: مردم یزد به دلیل مشقتی که از دیرباز در تأمین آب متحمل می شدند، همواره الگوی مصرف را رعایت می‌کنند.

جوکار با اشاره به مشکل کم‌آبی در شهر یزد و تأمین آب شهرستان و روستاهای استان یزد با استفاده از تانکر یادآور شد: در تابستان گذشته با اعتراضات مردم نسبت به پایین بودن کیفیت آب، کمبود و پایین بودن فشار آب مواجه بودیم؛ بنابراین برای پاسخگویی به نیاز مردم باید مسئله انتقال آب را به‌طور جدی دنبال کنیم.

وی اظهار کرد: اینکه توسط برخی افراد و رسانه های آنها گفته می‌شود «انتقال آب به یزد ضرورتی ندارد» به نظر یک جریان انحرافی است و تأمین امنیت آب برای توسعه استان و نیاز آبی که استان با آن مواجه است، ضرورت دارد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس با اشاره به اینکه یزد در خشک‌ترین منطقه‌ی اقلیمی کشور قرار دارد و امروز عده‌ای ساز عدم نیاز به انتقال آب را کوک کرده‌اند، ادامه داد: کسانی که امروز از مدیریت آب دم می‌زنند و تأکید دارند که یزد نیازی به انتقال آب ندارد، از ضعف مسئولیتی که در گذشته داشته‌اند، فرار می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه لازم است انتقال آب خلیج‌فارس به‌عنوان آب پایدار و آبی که کمترین معارض را دارد، برای استان اجرایی شود، تصریح کرد: ضمن تشکر از همراهی دولت برای حل مشکل آب استان یزد از مسئولان استان انتظار داریم، با هم‌افزایی بیش‌ازپیش تلاش کنند تا بزرگ‌ترین مسئله‌ی استان یزد حل شود.

جوکار با بیان اینکه آبی که انتقال می‌دهیم آب گرانی است و نباید به دنبال صنایع پر آبخواه برویم بلکه باید مسیر توسعه‌ی صنعتی را اصلاح کنیم، افزود: باید به سمت صنایع کم آبخواه و سبز برویم؛ صنایعی که بتواند برای جمعیت دانش‌آموختگان ما اشتغال ایجاد کند نه اشتغالی که باعث مهاجرت از استان‌های دیگر شود و فرهنگ غنی یزد را تحت تأثیر قرار دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا