ایجاد امنیت با ثبات در گرو هم‌افزایی کشورهای منطقه/ حضور بیگانگان در خلیج فارس برای تشدید ایران هراسی است

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص پیام های برگزاری رزمایش مشترک دریایی ایران و عمان در تنگه هرمز، گفت: اگر کشورهای منطقه عاقلانه عمل کرده و پیمان دفاعی و امنیتی در حوزه خلیج فارس انعقاد کنند، بدون شک نیازی به تکیه زدن بر قدرت های فرامنطقه ای در خلیج فارس نخواهند داشت.

نماینده مردم یزد، اشکذر،بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع کشورهای بیگانه برای تامین منافع خودشان در منطقه حضور دارند و با تشدید سیاست ایران هراسی سعی می کنند کشورهای حوزه خلیج فارس را از قدرت جمهوری اسلامی بترسانند.

وی ادامه داد: این مهم در حالی است که تهران بارها اعلام کرده امنیت و ثبات باید برای همه ملت های منطقه باشد و کشورهای همسایه می توانند با مشارکت این مهم را عملیاتی کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: متاسفانه برخی از کشورها به صورت پنهانی از حمایت های رژیم صهیونیستی بهره می برند در حالی که مقامات این کشورها باید بدانند امنیت آنها پایدار نخواهد بود و می تواند در آینده برایشان خطرناک نیز باشد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امنیت با ثبات در سایه هم افزایی کشورهای منطقه ایجاد می شود، خاطرنشان کرد: امروزه توانمندی دریایی جمهوری اسلامی به همگان ثابت شده لذا کشورهای حوزه خلیج فارس باید از سیاست همسایه محوری تهران بیشترین بهره را ببرند و به سمت همکاری های منطقه ای حرکت کنند./

پایان پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا