بخشودگی‌ها خاطره خوشی بین ملت به‌ویژه خانواده دستگیرشدگان با دولت ایجاد می‌کند

دکتر محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تاثیرات دستور عفو گسترده رهبری و همچنین اعلام بخشودگی دانشجویان و هنرمندانی که در اغتشاشات اخیر دست به اقدامات غیرقانونی زدند از سوی رئیس جمهور در راستای همبستگی ملی، بیان کرد: پس از آنکه نظام با اقتدار توانست دسیسه دشمنان را به پایان برساند تصمیماتی در خصوص عفو اتخاذ شد؛ این بخشودگی حاکی از آن است که نظام در اوج قدرت و رهبر معظم انقلاب با نگاه عطوفت و مهربانی نسبت به جوانان خود دستوری مبنی بر عفو صادر کردند.

بخشودگی های اخیر در دنیا بی سابقه بوده است

وی در ادامه با بیان اینکه این بخشودگی تا به امروز در دنیا بی سابقه بوده است، اظهار کر: اکثرا در کشورهایی که اغتشاشات یا آشوبی انجام می‌شود و امنیت آنها را خدشه دار می کند قطعا در مقابل آن می ایستند و بحث عفو و بخشودگی اصلا وجود ندارد اما از آنجا که نظام ما جمهوری اسلامی بوده و بر پایه پیوند بین امت و ولایت برپا شده است این استحکام را دارد که چنین تصمیمات بزرگی را اتخاذ کند.

دشمنان دیگر حرفی برای گفتن ندارند

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اتخاذ تصمیم بخشودگی از سوی مقام معظم رهبری و ادامه این روند از سوی رئیس جمهور بدان معناست که نظام جمهوری اسلامی همواره به دنبال ایجاد همدلی و وحدت بوده و مردم ما نباید احساس کنند علی رغم اینکه عده ای به خیابان آمده و هزینه هایی ایجاد کرده اند برخورد سختی با آنها خواهد شد.

به گفته رئیس کمیسیون امور داخلی، با اتخاذ این تصمیم راهبردی، دشمنان دیگر حرفی برای گفتن ندارند.

سخنان رئیس جمهور در روز ۲۲ بهمن بسیار دلنشین بود

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از دستاوردهای این عفو گسترده را در راهپیمایی ۲۲ بهمن با حضور چشمگیر و بی نظیر مردم شاهد بودیم، تاکید کرد: حضور گسترده مردم در روز ۲۲ بهمن بار دیگر تو دهنی محکمی به دشمنان انقلاب اسلامی بود. مردم نشان دادند همواره در صحنه بوده و از آرمان های خود دست نخواهند کشید.

جوکار در پایان سخنان رئیس جمهور را در راهپیمایی ۲۲ بهمن بسیار دلنشین دانست و گفت: درخواست بخشودگی گروهی دیگر از سوی رئیس جمهور کمک می کند تا سرمایه اجتماعی ما افزایش پیدا کند. کسانی که خودشان را در مقابل نظام می دیدند با نظام همراه خواهند شد. این تصمیم  خاطره خوشی بین ملت به ویژه خانواده افراد دستگیر شده با دولت ایجاد خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا