برجامی وجود ندارد؛ باید به دنبال بی‌اثر کردن تحریم‌ها باشیم

محمد صالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه خروج آمریکا از برجام و همچنین عدم پایبندی اروپایی‌ها به تعهدات برجامی باعث شد تا کشورمان خسارات زیادی را متحمل شود، اظهار کرد: وقتی که طرف‌های مقابل به هیچ کدام از تعهدات خود پایبند نبوده‌اند، دیگر برجامی وجود ندارد.

نماینده مردم یزد، اشکذر،بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی افزود: تحریم‌هایی که آمریکا در این چند سال اخیر علیه کشورمان اعمال کرده، خلاف توافقاتی بوده که در برجام صورت گرفته و همین موضوع هم خسارات زیادی را به کشورمان وارد کرده است.

وی اظهار کرد: در برجام هیچ خساراتی متوجه غرب نشده است، بلکه این توافق به صورت یکطرفه انجام شده و ما به تعهدات خود عمل کرده‌ایم، اما آنها هیچ اقدامی در این رابطه انجام نداده‌ند؛ بنابراین هزینه‌های زیادی را در برجام متحمل شده‌ایم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قطعا در شرایط فعلی اگر آمریکایی‌ها بخواهند به برجام بازگردند به دنبال امتیازات دیگری هستند و بدون امتیازگیری وارد توافق نمی‌شوند؛ بنابراین اگر می‌خواهند به برجام بازگردند باید همه تحریم‌ها برداشته شود و همچنین جبران خسارات کنند.

جوکار تصریح کرد: آمریکایی‌ها به دنبال حل مشکل نیستند، بلکه به دنبال مشکل آفرینی هستند و می‌خواهند با ایجاد تنش به منافع خود دست یابند؛ بنابراین ما نباید به بازگشت آمریکا به برجام توجهی داشته باشیم و فقط بایستی به دنبال این باشیم تا تحریم‌ها را بی اثر کنیم و همچنین به توانمندی‌های داخلی توجه شود که اگر این اقدام صورت بگیرد آنها به سمت ما خواهند آمد./

پایان پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا