برخی از خطوط تولید به دلیل نبودن قطعه تعطیل است

محمدصالح جوکار در نشست جمع بندی و اجرایی شدن عملیات اراضی طرح جامع پارک علم و فناوری یزد، افزود: یکی از نیازهای بسیار مهم امروز جامعه که در سیاست های بالادستی نظام نیز به آن تاکید ویژه شده، نوآوری در حوزه علم و صنعت است.

وی تصریح کرد: صنایع کشور بر پایه سنتی که در گذشته از سوی اشخاص و افراد، اعمال می کردند بنا شده و این در حالی است که برخی از این روش ها بیش از سه دهه است که منسوخ شده و کشورهای پیشرفته به سمت فناوری و نوآوری های پیشرفته تر حرکت کرده اند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: امروز کشورهای پیشرفته، غالبا فروش فناوری دارند و بیشترین ثروت را هم به همین صورت برای خود تامین کرده اند.

جوکار ادامه داد: پایه و اساس اکثر تحریم‌ها  حول محور فناوری شکل گرفته و اگر ما زودتر از این روی شرکت های دانش بنیان سرمایه گذاری کرده و از نوآوری و خلاقیت حمایت و پشتیبانی کرده بودیم، امروز تحریم ها این میزان تاثیرگذاری را بر کشور ما نداشت.

رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای حل مشکلات واحدهای فنی، تولیدی و صنعتی باید از شرکت های دانش بنیان و فناور حمایت شود که مهم به صورت ویژه مورد توجه مقام معظم رهبری است

جوکار با تبیین ظرفیت های استان یزد در حوزه فناوری های دانش بنیان افزود: اگر از این ظرفیت ها حمایت لازم صورت پذیرد، قطعا بسیاری از مشکلات برطرف می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا