بررسی میدانی مشکلات محله پل نواب یزد با حضور نماینده مردم

شلوغی و ترافیک زیاد بلوار طالقانی به علت وجود پزشکان متعدد، وجود سوئیت های اجاره ای و مشکلات اجتماعی در پی آن، مشکل وجود اتباع بیگانه، لزوم احداث پارکینگ در محله پل نواب، افت شدید فشار آب، نبود امنیت در پارک باغ ملی و نبود پارک درون محله ای مناسب از جمله مشکلات مطرح شده از سوی معتمدین محله پل نواب بود.

دکتر جوکار در این جلسه با بیان اینکه بررسی مشکلات محلات در روزهای جمعه با حضور مسئولان استان جهت شنیدن و رفع مشکلات محلات تا حدامکان است، گفت: یقینا مدیران و مسئولان هر آنچه که مصوب می شود، وظیفه دارند که آن را پیگیری و محقق سازند.

نماینده مردم اضافه کرد: تراکم جمعیتی در این منطقه مشاهده می شود که نیازمند رعایت سیاست های کلی در حوزه معماری و شهرسازی است؛ متاسفانه در گذشته برخی از مسئولان استان اقداماتی انجام دادند که سبب بروز مشکلات و انتقادها نسبت به اینگونه اقدامات بود که یکی از آنها ساخت بیمارستان رهنمون در مرکز شهر است.

وی عنوان کرد: مطب یا مجتمع های پزشکان در بلوار طالقانی و ازدحام شدید این بلوار به علت وجود این مراکز بهداشتی، مشکلات بسیاری زیادی را برای مردم محله به وجود آورده که باید فکر اساسی برای رفع این چالش شود.

جوکار به وجود مشکلات محله پل نواب به علت وجود خانه های مسافر غیرمجاز اشاره کرد و ادامه داد: خانه های مسافر که بدون مجوز ساخته شده و در حال بهره برداری هستند باید مدیریت شوند، نباید در این خانه ها شاهد فساد باشیم زیرا اصلا زیبنده و شایسته شهر دارالعباده و جهانی یزد نیست.

نماینده مردم با اشاره به وجود مشکلات منابع آبی برای استان یزد، گفت: گلایه مند هستیم از دستگاه هایی که وظیفه تامین آب برای مردم استان یزد را داشته اند زیرا در این قضیه اصلا خوب عمل نکردند؛ سال گذشته به این دستگاه ها تذکر دادیم که در تابستان امسال با مشکل آب مواجه خواهیم شد و چاره اندیشی کنید ولی متاسفانه خوب عمل نشد و در این رابطه وزارت نیرو نیز باید پاسخگو باشد که چرا چنین مشکلی برای استان به وجود آمده است.

لازم به ذکر است؛ «اختصاص زمین در اسرع وقت توسط موسسه کوثر برای ایجاد شهرک سلامت و همکاری دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری جهت راه اندازی این مجموعه با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی» ، «شناسایی خانه های مسافر بدون مجوز و پلمپ آن جهت جلوگیری از بروز فساد در این محله» ، «بازسازی رودخانه درون محله»، «بازسازی دو پارک درون محله ای جهت رفع مشکل روشنایی و تامین وسایل و تجهیزات طی دو ماهه آینده» ، «احداث پارکینگ طبقاتی با اختصاص زمین مناسب توسط اوقاف و امور خیریه استان و ساخت توسط شهرداری یزد» و «ایمنی سازی پارک باغ ملی» از جمله مصوبات این جلسه بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا