تایید یا رد صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس دوازدهم نهایی نشده/ امکان اعتراض وجود دارد/ نظر نهایی را شورای نگهبان می دهد

دکتر محمدصالح جوکار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر رد صلاحیت برخی داوطلبان نمایندگی دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی، توضیح داد: آنچه که به داوطلبان نمایندگی مجلس ابلاغ شده نظر هیات های اجرایی است، طبق قانون افراد می توانند اعتراض خود نسبت به نظر هیات اجرایی را ظرف چهار روز بعد از ابلاغ نظر این هیات، به هیات نظارت استان اعلام کنند.

نماینده مردم یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با استناد به ماده 62 قانون انتخابات مجلس، گفت: هیات نظارت استان 50 روز زمان دارد که مستندات دریافتی را با دقت بررسی و سپس نظر خود را به هیات مرکزی نظارت اعلام کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بررسی صلاحیت ها هنوز در شورای نگهبان آغاز نشده است، تاکید کرد: مرحله نهایی بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس در شورای نگهبان انجام می شود، طبق قانون در ابتدا هیات اجرایی اظهار نظر می کند، بعد از آن نوبت به بررسی در هیات های نظارت استان و مرکزی می رسد.

جوکار در خصوص گمانه زنی رسانه ها گفت: تایید یا رد صلاحیت داوطلبان هنوز قطعی نیست و این احتمال وجود دارد که در مراحل بعدی بررسی، با ارائه اسناد صلاحیت افراد تایید یا رد شود.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید کرد: با توجه به اینکه در قانون روند بررسی صلاحیت ها و امکان اعتراض از سوی افراد مراحل متعدد وجود  دارد، انتظار می رود داوطلبان و رسانه ها زودهنگام در خصوص تایید، رد یا عدم احراز صلاحیت ها اظهار نظر نکنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا