تجربه خوبی از برگزاری انتخابات الکترونیک نداریم

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به امکانات و زیرساخت ها برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک، گفت: بر اساس آنچه در انتخابات شوراهای اسلامی تجربه کردیم باید گفت که انتخابات الکترونیکی به دلیل امکانات در حوزه نرم افزاری موفقیت آمیز نبود و خروجی این اقدامات، آنگونه که انتظار داشتیم نشد و در نهایت در بسیاری از حوزه ها انتخابات شوراها به صورت دستی انجام شد.

نماینده مردم یزد در مجلس ادامه داد: اگر زیر ساخت ها فراهم شود و از لحاظ راستی آزمایی اطمینان حاصل شود که در از رای مردم حفاظت شود استفاده از فناوری ها بسیار خوب خواهد بود.

وی تاکید کرد: انتظار می رود که افراد خبره در حوزه فناوری اطمینان لازم را از لحاظ فنی زیر ساختی و برنامه ریزی ایجاد کنند تا بتوان انتخاباتی مطمئن و الکترونیکی برگزار کنیم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: در هر صورت شورای نگهبان باید با اصل برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی موافقت کند با این حال کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها وظیفه نظارتی خود را در این زمینه دنبال می کند هر چند که برای شورای نگهبان اطمینان و اعتماد از روش انتخابات بسیار حائز اهمیت است./

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا