تحریم مقامات آمریکایی اقدامی بازدارنده است

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به طرح تحریم مقامات آمریکایی، گفت: آنچه که در نظام های مختلف دنیا مرسوم شده این است که به زعم خود و طبق قوانین خودشان بعضی از اشخاص و افراد در کشورها و دولت های دیگر را تحریم می کنند و این حق برای کشور مقابل هم وجود دارد که دست به چنین کاری بزند و بتواند تعدادی از مسئولین و کسانی که در حق ملت و کشور یا حتی ملت های دیگر ظلم روا داشته اند، تحریم هایی را اعمال کنند.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طرح تحریم مقامات آمریکایی در مجالس دیگر نیز مطرح بود و اقدام بسیار مهم و راهبردی در مقابل اقدامات آمریکایی ها و حتی اتحادیه اروپا است، معنا ندارد که مسئولی در داخل کشور ما از طرف غربی ها تحریم شود و در کنار آن ما اقدامی انجام ندهیم.

وی تاکید کرد: برخی ها نمی پسندند که چنین طرحی مطرح شود چون دل در گرو غرب دارند اما این حق مردم و کشور است که در اقدامی متقابل افرادی که در جنایت های مختلف دست داشتند مورد تحریم قرار دهیم.

این نماینده مجلس مطرح کرد: غربی ها در جنایت هایی که در کشور ما انجام شده یا آمر بودند یا عامل بودند بنابراین باید تحریم شوند که اقدام متقابل است و همچنین می تواند اقدام بازدارنده در مقابل اقدامات خصمانه آنها علیه ایران باشد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس بیان کرد: تحریم مقامات موضوعی است که در سطح بین الملل پذیرفته شده، در مجلس می‌خواهیم دولت را موظف کنیم تا افرادی که علیه ایران اقدامات خصمانه داشتند مورد تحریم قرار گیرند./

پایان پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا