تصویب تشکیل کمیته شناسایی قوانین متضاد حوزه ایثارگری در مجلس

محمدصالح جوکار ظهر امروز در نشست امضای تفاهم‌نامه زمین و ساخت 3700 واحد مسکن و ساماندهی اشتغال و کارآفرینی ایثارگران استان یزد که با حضور رئیس بنیاد شهید استان برگزار شد اظهار داشت: یک سری احکام قانونی و مانده از قدیم وجود داشته که مشکلات اساسی در حوزه ایثارگری داشته از جمله معوقات جانبازان، آزادگان، پاداش پایان خدمت خانواده‌های معظم شهدا است.

جوکار گفت: با اقدامات صورت گرفته توسط بنیاد، اعتبار مناسبی برای پرداخت بدهی‌ها و معوقات اختصاص پیدا کرده که می تواند بخشی از مشکلات را برطرف کند.

وی افزود: جامعه ایثارگری برای کشور و انقلاب جانفشانی کردند، عده‌ای شهید شدند و عده‌ای به درد جانبازی دچار شدند، این افراد برای ما و برای اینکه ما و اسلام عزت، افتخار و عظمت داشته باشیم رفتند، اکنون برطرف کردن مشکلات آنها و خانواده‌شان وظیفه ما است.

نماینده مردم استان یزد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: احکام، قوانینی و برنامه‌های توسعه‌ای برای جامعه ایثارگری داشته و تلاش کرده اما برخی از این برنامه‌ها اجرایی نشده‌ است و باید دنبال شود که اجرا شود.

جوکار ادامه داد: فراکسیون ایثارگران در مجلس شکل گرفته و در نشست با معاونان بنیاد شهید کمیته‌هایی تشکیل شد که از جمله کمیته شناسایی قوانین حوزه‌ ایثارگری بود که بررسی و تنقیح احکام، کمیته مسکن، اشتغال، تامین بودجه سال 1400، درمان، اصلاح احکام برنامه شش نیز از کمیته‌های دیگر هستند که به برطرف کردن مشکلات ایثارگران و کاستی‌های جامعه هدف می‌پردازد.

وی گفت: اینکه جامعه‌ی ایثارگری، از نخبگان استان، خیران و کارآفرینان برتر هستند جای تقدیر است و مشکلات ایثارگران را با کمک و مشارکت دستگاه‌ها برطرف می‌کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا