توضیحات تکمیلی دکتر محمدصالح جوکار در مورد وضعیت شغلی پرستاران شرکتی و قراردادی

دکتر جوکار در ارتباط با برنامه صبحگاهی در ارتباط با الوند شبکه دو سیما
اجرای قانون تعرفه گذاری مصوب 1386 و تبدیل وضعیت شغلی پرستاران بسیاری از مشکلات این قشر را حل می کند
پرستاران به عنوان نیروی کلیدی درمان در کشور ما شناخته می شوند و در طول یک سال گذشته با ایثار و از خودگذشتگی بسیار ویژه ای در برابر دشمن بشریت، ویروس کرونا ایستادگی کردند
آنچه که در طول تاریخ بوده این است که فریاد پرستاران به جایی نمی رسد و شاید تنها به همین مناسبت ها یادی از آنها بشود؛ این واقعا درست نیست
چند نکته در ارتباط با پرستاران وجود دارد؛ اول اینکه ما قانون در ارتباط با پرستاران عزیز داریم؛ قانون تعرفه گذاری پرستاران در سال 1386 داریم که اگر عملیاتی می شد و الان بشود، ما مشکلی نداریم و اساس کار پرستاران ما حل خواهد شد؛ بحث تعرفه گذاری یکی از مطالبات اساسی پرستاران ما و جامعه جامعه پرستاری است که دولت باید آن را اجرایی کند، مقام معظم رهبری هم در بیانات خود تاکید بر اجرایی شدن این قانون داشتند.
نکته بعدی تبدیل وضعیت پرستاران بود که باز حضرت آقا بر آن تاکید کردند که مطالبه جامعه پرستاری است و باید به نحو احسن اجرایی شود.
پرستاری شغل سختی است و سر و کار آن با بیمار و ویروس و بیماری در محیط بیمارستانی است، این قشر همیشه در تهدید است و این که ما آرامش آنها را ایجاد کنیم وظیفه مجلس، دولت و کل مسئولان است.
این شغل ارتباط بسیار مستقیمی با سلامتی جامعه دارد و باید رفاه این پرستاران به درستی رسیدگی شود.
امروز قراردادهای 89 روزه، امنیت شغلی را در کشور ما گرفته است.
ما 145 هزار نفر جامعه پرستاری داریم که الان 6 هزار نفر از آنها در قرنطینه حضور دارند و به کرونا مبتلا شدند.
این که آینده شغلی این عزیزان تضمین شود باید وضعیت شعلی آنها از شرکتی و قراردادی به استخدامی تبدیل وضعیت شوند، این اولین گامی است که باید در ارتباط با آنها برداشته شود
عجیب این است که ما پول و حقوق پرستاران را به شرکت ها می دهیم ولی آنها به پرستاران پرداخت نمی کنند؛ چرا خود دولت به صورت مستقیم حقوق این عزیزان را پرداخت نکند؟
سازمان امور استخدامی وظیفه رسیدگی به این عزیزان را دارد.
نکته دیگر بحث کارانه پرستاران و اضافه کار آنها است که حق کارانه آنها در طول چند سال گذشته باقی مانده که باید به طور جد در بحث نظارتی مجلس دنبال شود که این پرستاران حقوق تا پایان سال حتما پرداخت کند؛ دولت نباید از این موضوع استنکاف کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا