رئیس فراکسیون معدن و صنایع معدنی مجلس:

علی رغم مکاتبات متعدد جهت رفع مشکلات ارزی صادرات پسته، مشکلات، همچنان پابرجاست!

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مردم یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی، دکتر محمد صالح جوکار در جمع صنعتگران و تولیدکنندگان استان یزد با اشاره به مشکلات حوزه صادرات کشور، گفت: برای صادرات، یک زنجیره وجود دارد که در درون آن، موانعی است؛ بخشی از آن موانع، به ائین نامه ها و بخشی به قوانین در این حوزه‌ مربوط است. پیشنهاد می‌شود برای حل موانع زنجیره صادرات، در نشستی با هیات رئیسه مجلس و همچنین کمیسیون اقتصادی ، مشکلات و راهکارها ارائه تا موانع رفع و در صورت ضرورت قانونگذاری انجام شود،

رئیس فراکسیون معدن و صنایع معدنی مجلس عنوان کرد: زمان برگزاری نشست را اعلام کنید تا از مجلس پیگیری کنم و ان‌شاءالله بتوانیم گامی مؤثر، جهت رفع مشکل صادرکنندگان استان یزد برداریم.

وی به تولید سالانه 450 هزار تُن پسته در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: علی‌رغم اینکه فصل برداشت پسته در کشور به اتمام رسیده و آماده صادرات است؛ ولی متأسفانه تاکنون بیش از چندین مکاتبه با مجموعه‌های مرتبط،وزارت جهاد کشاورزی و بانک مرکزی انجام شد ؛ اما اتفاق خاصی نیفتاد و مشکل همچنان پابرجاست.

جوکار در ادامه با اشاره به تعطیلی واحدهای نساجی در استان یزد، اظهار داشت: بسیاری از این واحدهای نساجی به علت کمبود وگرانی مواد اولیه تعطیل ‌شده‌اند؛ دلالان، مواد اولیه پتروشیمی‌ را باحجم بالا از بازار بورس خریداری می‌کنند و پس از چند دست، بصورت خرد، نهایتاً به واحدهای تولیدی می‌رسد که نشان از زنجیره معیوب توزیع مواد اولیه مورد نیاز واحدهای نساجی است. درصورتیکه قبلا بطورمستقیم از پتروشیمی ها خریداری می شد.

رئیس فراکسیون معدن و صنایع معدنی مجلس در خصوص مزیت برپایی نمایشگاه تخصصی در بسیاری از کشورها گفت: از این موضوع غافل شده‌ایم؛ درصورتی‌که می‌توانیم نمایشگاه‌های تخصصی را در کشورهای دیگر راه‌اندازی و بازارهای جدیدی برای محصولات تولیدی استان ایجاد کنیم.

وی اذعان داشت: در استان یزد، تنوع محصولات در صنایع، کشاورزی ومعادن وجود دارد؛ ولی متأسفانه قادر به برندسازی آنها نبوده‌ایم که با برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در کشورهای دیگر، می توان به ان دست یافت.

نماینده مردم در مجلس به نبود آزمایشگاه تخصصی محصولات کشاورزی در استان یزد اشاره کرد و افزود: متأسفانه محصولات کشاورزی و تولیدی در استان یزد، با نام استان یزد صادر نمی‌شود؛ که باید برای رفع این مشکل نیز چاره‌اندیشی کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا