جوکار: آب مورد نیاز یزد باید در چهارسال اول دولت به این استان منتقل شود

‌محمدصالح جوکار عصر امروز در نشست شورای اداری استان یزد با تبریک ایام‌الله نیمه شعبان و سالروز ولادت با سعادت حضرت صاحب‌الزمان(عج) اظهار کرد: در طول سال ۱۴۰۰ مسئولان تلاش‌های زیادی داشتند اما سال ۱۴۰۱ قطعا باید متفاوت از ۱۴۰۰ باشد.

وی با اشاره به این‌که دولت سیزدهم برنامه‌های مختلفی را شروع کرده و باید با قوت برای رسیدن به اهداف این برنامه‌ها تلاش کرد گفت: بخشی از این اقدامات در حوزه سلامت بود و به حمدالله دولت توانست در حوزه کنترل بیماری منحوس کرونا موفق باشد.

نماینده مردم یزد،‌ اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی افزود: بخش بعدی مربوط به بودجه‌ای بود که دولت با نگاه اقتصادی و با توجه به تراز بین منابع و مصارف،‌عدم دست‌اندازی به صندوق توسعه ملی و کنترل تورم، ‌عدم افزایش پایه پولی، به مجلس ارائه کرد.

جوکار یکی دیگر از نگاه‌ها و توجه‌های بودجه ارائه شده را در حوزه عدالت دانست و گفت: این عدالت صرفا در بحث بودجه نیست و همه بخش‌ها حتی نگاه‌ها را شامل می‌شد و بر اساس آن هیچ یک از ما حق نداریم به بخشی از این استان و کشور نگاه متفاوت داشته باشیم و مردم در تمام نقاط باید تکریم شوند و به آنها خدمت کنیم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که همه مسئولان باید توجه به توسعه متوازن را در اولویت قرار دهند بیان کرد: توسعه نامتوازن خودش می‌تواند مشکلاتی برای استان به وجود آورد و همین که مردم احساس کنند به یک نقطه توجه بیشتری صورت گرفته خود مشکل آفرین است.

وی ادامه داد: همه در حال حرکت در مسیر خدمت به مردم آن هم در کشور امام زمان(عج) هستیم و هیچ یک از مردم با یکدیگر تفاوت ندارند پس ما کشور درجه یک و دو نداریم و اگر قرار است کشور توسعه پیدا کند همه مردم باید این توسعه را احساس کنند.

نماینده مردم یزد، ‌اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یزد نیازمند تغییر در روش توسعه است چرا که همه مشکلاتی که امروز در یزد مشاهده می‌کنیم از جمله مباحث زیست محیطی به دلیل همین توسعه بی‌رویه و نامتوازنی بوده که یزد تاکنون تجربه کرده است.

جوکار با بیان اینکه تجربه دیروز و فرصت امروز می‌تواند در کشور تحول ایجاد کند گفت: ما باید در شرایط امروز از فرصت استفاده کنیم و با کنار گذاشتن روزمرگی‌ها، سعی کنیم از ظرفیت‌ها برای توسعه استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه یکپارچگی و هدف مد نظر مسئولان قرار گیرد و بر این اساس حرکت کنیم خاطرنشان کرد: امروز در استان یزد مجموعه مدیریت جوان و توانمند روی کار است و باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کنیم تا مشکلات برطرف شود و زمینه توسعه متوازن استان به وجود آید.

وی با تاکید بر اینکه تک روی در این عرصه به معنای کندکردن چرخ توسعه استان است خاطرنشان کرد: هر یک از ما در دوره‌ای محدود به لحاظ زمانی مسئولیت بر عهده داریم و در این مدت باید سعی کنیم با درس گرفتن از نقاط ضعف و قوت خود دستگاه‌مان در سال ۱۴۰۰، برنامه‌ریزی لازم در زمینه استفاده از ظرفیت‌ها را تدوین و برای اجرای آن تلاش کنیم.

رئیس فراکسیون معدن و صنایع معدنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نباید برای توسعه صرفا چشممان به بودجه‌هایی باشد که از طرف دولت به استان می‌رسد گفت: در استان یزد می‌توانیم بهترین ثروت را ایجاد کنیم به شرط آنکه وحدت، ‌همدلی و همراهی در بالاترین سطح ممکن وجود داشته باشد.

جوکار خواستار ارتباط بیشتر مسئولان با مردم شد و خاطرنشان کرد: مدیران در طول هفته چند مرتبه به جای نشستن پشت درب اتاق بسته، ‌داخل راهرو اداره بنشینند و پاسخگوی مردم باشند؛ ‌مدیریت در اسلام اینگونه تعریف نمی‌شود که ما صرفا پشت درب اتاقمان بنشینیم و کارمان را به جلسات و پیگیری‌ها خلاصه کنیم.

نماینده مردم یزد،‌ اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل صندوق عدالت و پیشرفت در استان‌ها گفت: با تقویت این صندوق می توانیم اقدامات توسعه ای خوبی در استان انجام دهیم اما با توجه به اینکه بخش مهمی از بودجه ها همچنان ملی است و نباید نسبت به آن غفلت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برخی مواقع ما نمایندگان از وزرا دستوراتی برای تخصیص اعتبار به استان می‌گیریم اما متاسفانه مدیران استانی نسبت به آن اقبالی نشان نمی‌دهند و پیگیری لازم برای رسیدن این اعتبار به استان انجام نمی‌شود.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که آب به هر قیمتی باید در چهارسال اول دولت به استان منتقل شود گفت:‌ پشتیبانی‌های خوبی در این موضوع انجام شده و انشاالله با پیگیری و تلاش محقق می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا