حق‌وحقوق واقعی یزد را پرداخت کنید، نیازی به بودجه وزارتخانه‌ها نداریم

دکتر محمد صالح جوکار در نشست جمع‌بندی سفر یکروزه دکتر نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به یزد اظهار داشت: شهرستان یزد و اشکذر و بخش ندوشن یک حوزه انتخابیه را تشکیل می دهند و 70 درصد جمعیت کل استان در این حوزه انتخابیه است.

رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در مجموع این حوزه انتخابیه شاید شهر یزد، یک شهر برخوردار باشد، افزود: در شهر یزد 150 هزار حاشیه‌نشین داریم که فاقد امکانات مناسب برای زندگی هستند. کمبود سرانه ورزشی و درمانی و موارد دیگر سبب شده، شهر یزد از هر شهری کمتر باشد و همین مسائل مشکلات عدیده‌ای را برای مردم یزد به وجود آورده است.

نماینده مردم شریف یزد و اشکذر و بخش ندوش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آلایندگی هوا، اظهار داشت: متأسفانه آلایندگی هوا سبب بروز مشکلات بسیار عدیده‌ای شده که امیدواریم بتوانیم راه چاره‌ای اندیشیده شود تا شاهد مرتفع شدن این معضل باشیم.

وی با بیان اینکه ما نگاه طلبکارانه‌ای به وزارتخانه‌ها نداریم بلکه فقط حق‌وحقوق استان را می‌خواهیم و چیزی فراتر از آن را نمی‌خواهیم، گفت: وقتی در مجلس داد می‌زنیم که بودجه ملی معنایی ندارد به خاطر همین است که چرا وقتی پروژه‌ای در یزد اجرا می‌شود، شخص دیگری خارج از استان پول آن را به دست می‌گیرد و بعضی‌ها از این قضیه سو استفاده می‌کنند.

جوکار اضافه کرد: ما نیازی به پول وزارتخانه‌ها نیازی نداریم، 5 هزار میلیارد در سال 1400 معادن به ایمیدرو و خزانه واریز شده و 750 میلیارد آن باید به استان یزد بازمی‌گشت که چنین نشده و خودشان باید پاسخ دهند که این میزان چه شده است.

رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر حق یک درصد فروش معادن و 12 درصد حقوق منابع طبیعی داده می‌شد که یک ریال آن هم پرداخت نشده است، افزود: یزد دومین استان معدنی کشور است و اگر مشکل آب داریم می‌توان یک معدن را برای انتقال آب به استان اختصاص دهند.

وی ادامه داد: معدن حقوق انفال و ملت است که باید برای خودشان صرف شود و متأسفانه می‌گویند که نمی‌شود، چرا باید اینگونه باشد. در شرایط فعلی که با مشکل آب مواجه هستیم، دلهره و اضطرابی در بین مردم به این خاطر به وجود آمده است.

نماینده مردم شریف یزد و اشکذر و بخش ندوش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چرا یزد نباید جاده سالم داشته باشد، افزود: چون تردد در این جاده‌ها زیاد است متأسفانه شاهد کُشته‌های بسیاری در این مسیرها هستیم که باید برای رفع آن برنامه ریزی شود.

وی با اشاره به اینکه اگر در این جاده‌ها کسی فوت و خانواده‌ای داغدار شود، ما باید پاسخگو باشیم، عنوان کرد: ریل باری قطار از سال 92 تصویب شد که از استان یزد خارج شود ولی نمی‌دانیم که چرا این کار اقدام و عمل جدی برایش انجام نمی‌گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا