حماسه ۹ دی؛ کلید بطلان جادوها و توطئه‌های دشمن

سالروز حماسه نهم دی به عنوان رمز بطلان سحر و جادوی دشمنان برای اجرای توطئه‌های رنگارنگ است که در پرتو رهنمودهای ناب ولی فقیه و بصیرت و آگاهی مردم شکل گرفت.

اکنون همه به خصوص آنانی که در انتخابات سال ۸۸ شرکت کردند بیشتر از هر کسی می‌دانند که حماسه نهم دی سال ۱۳۸۸ چگونه در تقویم رویدادهای بزرگ این کشور ثبت شده است، روزی که مردم شهید پرور ایران اسلامی با بصیرت و بیداری عمومی، نظام و انقلاب اسلامی را از گزند هولناک تجزیه، انشقاق و از چنگال طمع‌ورزی بیگانگان نجات داد و زوایای پنهان فتنه‌های سال ۸۸ را نشان داد.

فتنه‌هایی هر چند خاموش شد اما بعد از گذشت ۱۴ سال همچنان به واکاوی و تحلیل جریان آن نیاز است، رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند که در آینده دانسته‌های بیشتری از برنامه‌ها و سناریوهای فتنه ۸۸ توسط سیاستمداران خارجی و نویسندگان منتشر خواهد شد.

در وقایع تلخ آشوب‌های خیابانی سال ۸۸ که بعد از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری و به سبب عدم تمکین یک حزب سیاسی نسبت به نتایج انتخابات آغاز شد.

در این هنگام مسئولین نظام با رعایت قواعد و الزامات قانونی و حتی تمدید مهلت مقرر شورای نگهبان برای ارائه‌ ادله و اسناد معتبر در مورد ادعاها، فتنه‌گران نسبت به اثبات و ارائه اسناد جهت تایید ادعاهای خود ساخته تقلب در فرآیند برگزاری انتخابات چیزی ارائه ندادند.

نادرستی طرح ادعای تقلب در انتخابات نیز توسط سردمداران حزب آشوب طلب سیاسی در یکی از محافل دوستانه نیز با گفتاری این چنینی با شعار “انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است” ثابت شد.

با اردوکشی طرفداران فتنه به خیابان‌ها، کشور پرافتخار جمهوری اسلامی را به مدت ۸ ماه با آشوب، التهاب و با پیامدهای ناگوار سیاسی، امنیتی و اقتصادی روبه‌رو کرد.

به خوبی حمایت و نقش آفرینی گسترده کشورهای غربی در فتنه سال ۸۸ که بی واهمه عناصر اجاره‌ای و دیپلمات خود را برای حمایت از آشوبگران و بلواهای با خشونت راهی خیابان‌های تهران می کردند به چشم می‌آمد، این کشورها نه تنها به آشوب دعوت می‌کردند بلکه بسیاری تجهیزات پیشرفته ارتباطی در اختیار ستادهای انتخاباتی یکی از نامزدهای آشوب طلب قرار دادند.

در این برهه از تاریخ کشور خیلی زود نقاب از چهره ریاکار این سران و بسیاری دیگر برداشته شد و در نهایت با ورود موج اعتراضات به فاز خشونت، هرج و مرج، آتش کشیدن مساجد، قرآن کریم، اهانت به مقدسات و ارزش‌ها، آسیب رسانی به اموال عمومی، دولتی، مردم، حمله به پایگاه‌های بسیج و مراکز دولتی توسط آشوب طلبان، شعله فتنه آمریکایی، انگلیسی و صهیونیستی در تهران و شهرهای مهم کشور گسترش یافت.

این دشمنان قسم خورده نظام و عظمت ملت ایران تلاش کردند تا همزمان در سه جبهه جنگ روانی، اقتصادی و فرهنگی به مقابله با پیشرفت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران بپردازند و لذا در این راه از تمام امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بهره بردند.

عمق این استراتژی‌های دشمن در ماه‌های منتهی به انتخابات سال 88 و حوادث بعد از آن به خوبی قابل مشاهده بود و اصلاح طلبانی که در دام طراحان اصلی این سناریو در آنسوی مرزها گرفتار شدند و با لجاجت کودکانه و بی منطق خود بر حجم آتش‌ این فتنه‌های آن زمان افزودند.

به میدان آمدن رئیس جمهور آمریکا و دیگر مقامات آن کشور به همراه برخی از مقامات اروپایی در حمایت علنی از آشوبگران، دلیل روشنی بر اطمینان آنان از نتیجه «فتنه سبز» بود چرا که اگر درصد اندکی هم به شکست فتنه فکر می‌کردند هیچگاه ته مانده آبروی خود را پای آن نمی‌گذاشتند.

به راستی چگونه است که گاها در برهه‌های انتخاباتی از زبان برخی خواسته‌هایی مبنی برای برداشتن حصر از عاملان فتنه در کشور مطرح می‌شود، اینان با چه رویی حامی رسوایی و شکست‌های خود در گذشته هستند و آیا چه برنامه‌های دیگری در سر دارند؟

در نهایت پس از ماه‌ها، این آشوب‌ها با الطاف الهی، هدایت و روشنگری حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در عرصه بصیرت‌آفرینی، با تاکید بر رعایت قانون خاموش شد.

خیل انبوه مردم در کنار نیروهای جان برکف و متعهد بسیجی‌ و وظیفه‌شناس با خلق رشادت، شهادت و مجاهدت خاموش خود، در راه عزت، امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران افتخار آفرینی و فداکاری کردند.

با خروش یک باره و اعجاز آمیز مردم وفادار و انقلابی در تمام شهرهای کشور، بساط آشوب طلبان و شرارت پیشگان از خیابان‌ها برچیده شده و ۹ دی همانند آب سردی بر شعله‌های آتش فروریخت و سناریوی براندازی یا انقلاب مخملین غربی‌ها در ایران اسلامی را ناکام گذاشت.

پند درس آموز به دشمنان این است که اگر در فتنه سال 78 مردم پنج روز به آشوبگران فرصت دادند اما در فتنه 88 تنها دو روز بعد از حرمت شکنی فتنه‌گران در روز عاشورا، طومار فتنه و حامیان آن توسط مردم درهم پیچید، که چراخی روشن برای شکست فتنه‌های بعدی خواهد بود.

این هنر مردمان ایرانی است که در دفاع از انقلاب اسلامی، اهداف انقلاب، آرمان‌ها، تمدن و اصالت خود دچار شک و تردید نشوند.

مردم شهید پرور ایران، در فتنه‌های گوناگون توانستند با انسجام و وحدت، در زیر پرچم ولایت، در برابر نیرنگ‌های دشمنان و خائنان ایمن بمانند، افزایش بصیرت ملی برای شناخت کانون‌های توطئه علیه نظام و کشور برای پاسداری از حماسه نهم دی تأثیرگذار خواهد بود.

دشمنان باید بدانند که ملت بزرگ ایران همیشه و در همه حال، هر جا که ارکان و ارزش‌های انقلاب مورد هجمه قرار گیرد آماده هستند تا حماسه‌ای نظیر ۹ دی خلق کنند که این حضور حماسی مسئولیت دولتمندان را صد چندان می‌کنند.

یکی از دستاوردهای مهم حماسه ۹ دی ماه پشتوانه سازی محکم و استوار  این حضور حماسی مردم برای حضور مقتدرانه ایران در صحنه‌های بین المللی است.

محدثه میرجلیلی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا