حمایت از فعالان گردشگری افزایش یابد

محمدصالح جوکار در گفت و گو با خبرنگار گردشگرآنلاین در یزد، با اشاره به ظرفیت‌های گسترده‌ای که استان یزد در حوزه گردشگری دارد اظهار داشت: گردشگری در استان یزد ظرفیت‌های بسیار زیادی در گردشگری ایران دارد و باید از این ظرفیت در راستای توسعه هر چه بیشتر استان بهره بیشتری ببریم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های استان یزد ثبت بافت تاریخی یزد در فهرست آثار جهانی است ولی آیا واقعا این شهر در حد و اندازه یک شهر جهانی است یا باید بیش از پیش در این زمینه تلاش کنیم؟

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تا سال ۹۸ و پیش از کرونا ما هم در حوزه سرمایه‌گذاری و هم در فعالیت‌های عمرانی مرتبط با حوزه گردشگری سیر صعودی داشتیم اما پس از آن سیر نزولی به خود گرفته است.

جوکار افزود: بدنه گردشگری ما در شرایط فعلی با ضعف بسیار زیادی روبه‌رو شده و رفع این موضوع به وسیله حمایت و کمک از فعالان گردشگری امکان‌پذیر است.

دبیر فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حمایت از صنعت گردشگری ایران الان اهمیت بسیار بالایی برخوردار است خاطرنشان کرد: موضوع بسیار مهمی که الان داریم این است که در الفاظ و استناد نباید گیر کنیم چرا که ما یک روپوشی درست کردیم و هیچ زمانی حاضر نیستیم درون آن را درست کنیم.

وی با تاکید بر اینکه توجه به اقتصاد گردشگری می تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور را برطرف کرده و زمینه توسعه روز افزون در حوزه های مختلف را به وجود آورد خاطرنشان کرد: ما به راحتی شهر یزد را شهر جهانی می‌دانیم اما آیا واقعا استانداردهای شهر میراث جهانی در یزد وجود دارد؟ قطعا این چنین نیست و مردمی که در بافت تاریخی یزد دارند حتی احساس امنیت هم نمی‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا