خدمات درمانی رایگان به فرهنگیان بازنشسته ارائه شود/ فرهنگیان نیازمند درمانگاه و بیمارستان تخصصی هستند

دکتر محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در افتتاح کلینیک درمانگاه فرهنگیان یزد گفت: در گذشته قرار بر تکمیل کلینیک فرهنگیان یزد به صورت کامل بود ولی اختلافاتی ایجاد و این امر تحقق نیافت ولی امیدواریم که این کلینیک به صورت کامل آماده بهره برداری شود تا مشکل این قشر نیز مرتفع شود.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید به جامعه فرهنگیان خدمات درمانی مناسب ارائه شود، افزود: ارائه خدمات درمانی در استان یزد به جامعه فرهنگیان به نوعی منحصربه‌فرد بوده و در بسیاری از نقاط کشور این خدمات ارائه نمی‌شود.

وی با بیان اینکه جمعیت بیش از یک میلیونی فرهنگیان کشور نیازمند درمانگاه و بیمارستان تخصصی است، اظهار داشت: در حال حاضر نیروهای مسلح کشور از بیمارستان و درمانگاه مستقل برخوردارند و هرچه از تمرکزگرایی خارج و کار را به هر صنف و قشری واگذار کنیم تا به صورت خودگران باشد، کار بهتر پیش می‌رود.

جوکار اضافه کرد: جامعه فرهنگیان جمعیت فرهیخته کشور هستند و اصلاً در شان آنها نیست که در صفوف برخی از درمانگاه‌ها که بسیار هم شلوغ هستند قرار گیرند و درخواست خدمات درمانی داشته باشند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در درمانگاه‌های فرهنگیان، کرامت فرهنگیان حفظ می‌شود، اظهار داشت: هر چه این درمانگاه‌ها تکمیل‌تر و خدمات بهتر و ارزنده‌تری داشته باشند، خدمت به عرصه تعلیم و تربیت می‌کنند.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دریافت هزینه از معلمین بازنشسته، عنوان کرد: قرار بر این شد که هزینه‌ای از معلمین بازنشسته دریافت نشود و انتظار داریم که این امر رعایت شود. معلم چه بازنشسته و چه شاغل وقتی به این مراکز درمانی وارد می‌شود باید احساس آرامش داشته باشد و این حس به آنها القا شود که خدمات به بلندای علم و دانش ارائه می‌شود نه یک فرد.

وی اضافه کرد: ما در خدمت فرهنگیان بازنشسته هم هستیم و اگر مشکلی از بابت پرداخت هزینه درمانی دارند، آماده رفع آن مشکل هستیم زیرا این عزیزان بیش از 30 سال در زمینه تعلیم و تربیت گام برداشته و انتظار احترام دارند که واقعا باید این امر تحقق یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا