در صورت تایید شورای نگهبان انتخابات ریاست جمهوری الکترونیکی برگزار می شود

محمد صالح جوکار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص آخرین وضعیت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 گفت: با توجه به این که در شرایط خاصی قرار داریم باید بتوانیم با استفاده از سازوکار های مناسب شرایط برگزاری انتخابات الکترونیکی فراهم کنیم.

رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها ادامه داد:آنچه مهم است انتخابات ریاست جمهوری باید در زمان مقرر برگزار شود و در صورتی پاندمی کرونا تا زمان برگزاری انتخابات ادامه داشته باشد لازم است تا پروتکل های بهداشتی رعایت شود.

وی افزود: این که انتخابات ریاست جمهوری به صورت الکترونیکی برگزار شود یا اضافه بر12 ساعت قانونی عمل کنیم بستگی به نظر شورای نگهبان دارد.

جوکار بیان کرد: نظر شورای نگهبان از این نظر حائز اهمیت است که سازو کار های برگزاری انتخابات الکترونیکی باید بگونه ای فراهم شود که فناوری بکار گرفته شده در تولید نرم افزار برای برگزاری انتخابات خوب پاسخگو باشد.

وی یادآور شد: نظر شورای نگهبان حفظ و پاسداری رای مردم است برای تحقق این امر مهم زمان برگزاری انتخابات باید افزایش دهیم که نیاز به اصلاح قانون دارد.

رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها خاطرنشان کرد: در صورتی فراهم شدن زیر ساخت ها و تایید شورای نگهبان برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی هیچ ایرادی ندارد./

پایان پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا