دشمن دنبال دو قطبی‌سازی جامعه است/ مردم باید احساس کنند به آنها خدمت می‌شود

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت فراهم کردن بستر مناسب برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو، بیان کرد: مقام معظم رهبری راهبرد مشارکت، راهبرد رقابت، راهبرد امنیت و راهبرد سلامت در انتخابات پیش رو را از مسئولان و متولیان امر مطالبه کردند. همه بخش ها باید بنشینند و به دنبال راهکارهایی باشند که چطور می توان این چهار راهبرد را محقق کرد.

احزاب و جریان های سیاسی باید احساس کنند که در انتخابات نقش دارند

رئیس کمیسیون امور داخلی  اظهار کرد: در حوزه قانون گذاری مجلس وارد شده و در بخشی از طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس پیش بینی شده تا نسبت به همه مسائلی که می تواند سلامت انتخابات را به خطر بیندازد، جرم انگاری شود. در حوزه رقابت و مشارکت، ما نیازمند حضور فعال احزاب و تشکل های سیاسی هستیم؛ احزاب و جریان های سیاسی هر کدام باید احساس کنند که جایگاه و نقشی در صحنه دارند و باید تلاش کنند تا کاندیدای مورد نظر خود را به مجلس بفرستند.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ما در طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس، نظام انتخاباتی را پیش بینی کرده ایم که هر حزب و تشکلی در حوزه های انتخابیه‌ای که بیش از سه نماینده دارد بر اساس لیستی که ارائه می دهد می تواند به نسبت آرایی که می آورند نماینده به مجلس بفرستند. اکنون هر فردی که بیشتر رای بیاورد وارد مجلس می شود اما در ساز و کاری که ما پیش بینی کردیم که البته هنوز هم به تصویب نهایی نرسیده است هر لیستی به نسبت آرایی که کسب کند می تواند نماینده در مجلس داشته باشد. این خودش کمک می کند تا هم رقابت افزایش پیدا کند و هم مشارکت مردم در انتخابات بالا رود.

مردم باید احساس کنند که مسئولان به دنبال خدمت‌گزاری به آنها هستند

وی در ادامه تاکید کرد: اما نکته اصلی این است که ما اگر می خواهیم مشارکت حداکثری مردم را در انتخابات پیش رو داشته باشیم بایستی مردم ما خدماتی دریافت کنند. ارائه این خدمات می تواند در حوزه کار مجلس و یا در حوزه کار دولت باشد. مردم باید احساس کنند که به آنها خدمت گزاری می شود. این احساس بایستی در مردم پدیدار شود. باید راهبردی برای حل مشکلات مردم پیش گرفته شود.

رئیس کمیسیون امور داخلی گفت: دشمنان انقلاب به دنبال ایجاد دو دستگی در بین مردم  هستند و می‌خواهند تا فضای دو قطبی در جامعه ایجاد کنند که باید به ترفندهایی که دشمنان انقلاب در پیش گرفته اند، توجه کنیم و مراقب باشیم که دشمن نتواند راهبرد خود را پیش ببرد.

جوکار در پایان افزود: امروز باید مدیران، کارگزاران و مسئولان در کنار مردم و به دنبال حل مشکلات آنان باشند. این امر می تواند امیدی در دل مردم ایجاد کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا