دولت به‌جای تصدی‌گری در مسائل اقتصادی از تعاونی‌ها حمایت کند

محمدصالح جوکار بعد از ظهر دیروز در بازدید از مجموعه بندر خشک پیشگامان که به مناسبت روز تعاون برگزار شد اظهار داشت: پیشگامان می‌تواند به عنوان نمونه موفق تعاونی در ایران معرفی شود.

وی با بیان اینکه “نتوانستیم یک تابلو مناسبی از تعاونی برای خودمان داشته باشیم در حالی که اساس کار در دین و فرهنگ ما تعاونی است، گفت: در برنامه‌‌های چهارم تا ششم بر بحث تعاونی تاکید زیادی شده ولی برنامه‌های درنظر گرفته شده عملیاتی نشد.

نماینده مردم یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز می‌توان پیشگامان را به کل کشور تعمیم داد و الگوی موفقی در این زمینه ارائه کرد.

جوکار با تاکید بر اینکه لازم است فرهنگ تعاون و تعاونی را در کل کشور توسعه و تعمیم دهیم بیان کرد: اعتقاد داریم که بحث مشارکت‌های مردمی در اقتصاد اهمیت زیادی دارد و اقتصاد دولتی جز ضرر چیزی به دنبال ندارد، دولت هم تلاش بسیاری کرد که مردم دارایی خود را به بازار سرمایه بیاورند ولی مردم همچنان به این موضوع اعتماد لازم را ندارند.

وی تصریح کرد: باید اعتماد از دست رفته را بازگردانیم و مردم احساس کنند وقتی سرمایه را به میدان بیاورند سود لازم را دارند به همین دلیل هم تاکیدمان به دولت این است که به هیچ وجه به اقتصاد ورود نکند و به جای تصدی‌گری در این عرصه از بخش خصوصی و تعاونی‌ها حمایت کند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بندر خشک یک پروژه زیربنایی بسیار خوب است که متاسفانه مشمول گذر زمان و معطلی در کارهای اداری شده، این برای یزد و ایران بسیار بد است که سرمایه‌گذار را برای دریافت مجوز اینقدر معطل می‌کنند.

جوکار افزود: وقتی می‌بینیم سرمایه‌گذاری می‌خواهد در حوزه صنایع کم آلاینده و پاک در استان حضور پیدا کند باید صدور مجوز را در اولویت قرار دهیم و با سرعت جلو برویم اما بر عکس روند را طولانی‌تر می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه هنوز طرح آمایش هیچ یک از استان‌ها تصویب نشده گفت: باید در تمام استان‌ها سرمایه‌گداری با سرعت بالا و متناسب با آمایش سرزمینی انجام شود، این مسالزم داشتن یک سند آمایش مصوب و قوی است.

دبیر فراکسیون سازمان‌های مردم نهاد مجلس با بیان اینکه توسعه استان تاکنون بدون نقشه راه بوده بیان کرد یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در استان یزد همین بندر خشک است که این چنین معطل روند اداری می‌شود.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یزد قطب تولبد محصولات گلخانه‌ای است گفت: ما هنوز یک شرکت نداریم که محصولات گلخانه‌ای استان را تحت عنوان برند خاصی خرید بسته‌بندی کرده و به فروش برساند.

جوکار ظرفیت‌های استان یزد در حوزه‌های مختلف را بسیار گسترده خواند و افزود: در حوزه پسته هم متاسفانه ما تاکنون اقدام شاخص و کامل نداشتیم و نتوانستیم از این محصول بسیار مهم به درستی بهره‌برداری کنیم.

نماینده مردم یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی افزود: در بندر خشک باید فعالیت‌ها محسوس باشد و این مجموعه مهم کارایی لازم و کامل خود را به دست آورد، این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که بتوانیم بهره‌برداری لازم را از چنین ظرفیت گسترده‌ای انجام دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا