روند مذاکرات مثبت است/ آمریکایی‌ها تصمیم قطعی بگیرند

محمدصالح جوکار در گفت وگو با ایسنا، درباره ویژگی های حصول یک توافق مطلوب در وین، بیان کرد: در وهله اول توافقی از نظر ما با طرف های برجامی خوب است که همه تحریم ها برداشته شده و این توافق بر روی معیشت مردم و اقتصاد کشور تاثیر مثبت داشته باشد. از سوی دیگر یک توافق مطلوب باید دربردارنده تضمینی بین المللی باشد که طرف های توافق نتوانند به سادگی از توافق خارج شوند.

وی در ادامه اظهار کرد: توافقی از نظر ما مطلوب است که همه تحریم ها را کنار زده و امکان فروش نفت و انتقال پول را برای ما فراهم کندما انتظار داریم در توافق مطلوب تمام تحریم ها در حوزه حمل و نقل، بیمه، کشتیرانی، بنادر، بانک ها و فروش نفت به یکباره برداشته شود. یک توافق مطلوب به ما این امکان را می دهد که هم نفت خود را بفروشیم و هم پول خود را انتقال دهیم و در بازار جهانی خرید و فروش داشته باشیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از سوی دیگر یک توافق مطلوب باید به گونه ای نوشته شود که مورد تایید دولت های آینده نیز باشد. یعنی دارای تضمینی باشد که دولت های آینده طرف های مقابل نتوانند به راحتی زیر تعهدات خود بزنند.

امتیاز در مقابل عمل
جوکار در پایان با بیان اینکه یک توافق خوب تاثیرات مثبتی برای زندگی مردم باید به ارمغان بیاورد، تاکید کرد: روند مذاکرات وین تاکنون مثبت بوده است، اما اکنون آمریکایی ها باید تصمیمات جدی و قطعی بگیرند. اینکه آمریکایی ها بخواهند تضمین هایی روی کاغذ بدهند ولی در عمل نسبت به اجرای آن گامی برندارند برای ما ارزشی ندارد. برای ما وعده دیگر فایده ای ندارد. اینکه ما امتیازاتی به آن ها بدهیم اما آن ها نتوانند جبران کنند برای ما مطلوب نخواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا