سوال نماینده مردم از وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

دکتر جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در خصوص علت توزیع ناعادلانه بودجه برای طرح های میراثی و گردشگری از وزیر میراث فرهنگی و گردشگری کشور طرح سوال کرد.

« وضعیت نامناسب بافت های تاریخی کشور در سایه ضعف مدیریت»،«نبود برنامه و اولویت کاری برای بازسازی، حفظ و نگهداری بافت های تاریخی»،«توزیع بودجه در سایه روابط نه ضوابط» و همچنین «کاهش سرمایه گذاری در راستای توسعه صنعت گردشگری» از دیگر موارد مطرح شده از سوی دکتر جوکار است.

نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی طی ماه های گذشته نسبت به رسیدگی و توجه ویژه به بافت تاریخی ارزشمند در کشور و مخصوصا شهر جهانی یزد تاکید داشت و پس از زخم سنگینی که سیل های اخیر بر پیکره بافت تاریخی یزد برجای گذاشت، گلایه هایی را نسبت به بی توجهی های وزیر میراث فرهنگی مطرح کرد.

دکتر جوکار در جلسه ستاد مدیریت بحران استان یزد که پس از وقوع سیل و خسارت های آن در استانداری برگزار شد، ضمن گلایه از بی برنامگی وزیر میراث فرهنگی برای حفظ این بافت ارزشمند، گفته بود آقای وزیر که می‌گویند من نسبت به بافت میراثی دغدغه خاطر دارم حتی یک حکم هم برای این بافت به مجلس ارائه نکرده که در بودجه قرار گیرد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه باید اجازه تعمیر به ساکنین بافت تاریخی داده شود، عنوان کرد: باید به مردم اجازه دهیم تا ورود کنند و نسبت به افزایش ایمنی خود ساختمان های خود در بافت تاریخی اقدام کنند. درخواست داریم که زیاد به این خانواده ها سخت گرفته نشود تا با این کار بتوانیم بافت تاریخی را حفظ کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا