سوال هفتم: شفافیت وعده انتخاباتی مجلس یازدهم بود؛ چرا تصویب نشد؟

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، تعدادی از نمایندگان مجلس یازدهم با شعار شفافیت در کارزار انتخابات حضور پیدا کردند و مردم هم برای تحقق این هدف به آنها رای دادند، این گروه از نمایندگان از همان ابتدای مجلس یازدهم گام هایی برای شفافیت آراء برداشتند و اقداماتی فراتر از شفافیت در مجلس انجام دادند اما “دروغ بزرگی به نام عدم تصویب شفافیت!” منعکس شد.

تصویب نشدن شفافیت در مجلس یازدهم دروغ بزرگی است که مخالفان مجلس آن را تولید کرده و تکرار می‌کنند. برخلاف‌ این دروغ بزرگ، مجلس طرح شفافیت را در خرداد 1401 تصویب و برای بررسی به شورای نگهبان فرستاد. شورای نگهبان نیز در26 آذر 1401 رسماً اعلام کرد، اشکالات شورای نگهبان بر‌ این طرح رفع و تنها دو اشکال مجمع تشخیص مصلحت نظام باقی مانده است که باید توسط مجمع تعیین تکلیف شود.

مجله سوال هفت

اما مجمع تشخیص مصلحت نظام، به مدت 8 ماه اعلام نظر در ‌این خصوص را به تأخیر انداخت و درحالی که در ‌این مدت به جز دو مورد هیچ اشکال دیگری به طرح وارد نکرده بود، ناگهان در شهریور 1402، مجمع با نقض نظر قبلی خود، ‌ایرادات جدیدی بر طرح وارد کرد. ‌این موضوع همچنان توسط مجلس در حال پیگیری است و ان‌شاء‌الله قطعاً تصویب خواهد شد.

با‌این‌حال، مجلس که شفاف‌ترین قوۀ کشور محسوب ‌می‌شود، برای شفافیت بیشتر و عمل به وعدۀ خود در شفافیت آراء، به صورت داوطلبانه ‌این طرح را اجرا کرده و اکنون 220 تن از نمایندگان به صورت داوطلبانه در حال اجرای قانون هستند و آراء آن‌ها به صورت روزانه در سایت رسمی‌ مجلس به آدرسparliran.ir  منتشر ‌می‌شود. پس تا تصویب نهایی مجلس شفافیت را مطابق وعده خود در حال اجرا دارد و ان‌شاءالله توسط مجلس نیز ‌این ‌مسئله تبدیل به قانون ‌می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا