شناخت کافی از طرح تحول در بدنه آموزش و پرورش هم وجود ندارد / نمی‌توان معلمان حمایتی را به حال خود رها کرد

محمدصالح جوکار در دیدار با جمعی از اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان یزد با اشاره به اینکه نظام جذب در آموزش و پرورش ایران اصلا درست نیست اظهار داشت: مشکلات و مصیبت‌هایی که امروز ما در آموزش و پرورش داریم این است که این نظام تثبیت شده جذب در آموزش و پرورش نداریم و وزرا هر کدام بر اساس سلیقه و فکر خود برای این موضوع تصمیم می‌گیرند.
وی با بیان اینکه در هر مقطع زمانی فردی به عنوان وزیر انتخاب می‌شود و وی تصمیم جدیدی برای آموزش و پرورش می‌گیرد گفت: یک روز مدارس غیرانتفاعی، روز دیگر مدارس حمایتی و انواع و اقسام طرح های دیگر توسط وزرای مختلف اجرایی شده و متاسفانه تصمیم گیرنده در این عرصه سیاست‌های کلی نظام نیست.
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این موضوع برای نظام هزینه‌های بسیاری ایجاد کرده و می‌کند و بعد از چند سال سختی‌های بسیاری ایجاد می‌کند.
جوکار خاطرنشان کرد: یک روز با تصمیم وزیری مدارس حمایتی ایجاد و اقدام به جذب معلم می‌شود ولی پس از چند سال تصمیم می‌گیرند که این مدارس منحل شوند، خب معلمانی که در این مدارس جذب شده‌اند چه کاری باید انجام دهند؟
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان یانکه با چنین تصمیم‌گیری‌ها و اتفاقاتی نمی‌توان انتظار داشت که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اجرایی شود گفت: ضمن اینکه متاسفانه شناخت کافی نسبت به طرح تحول در بدنه آموزش و پرورش از مسئولان ارشد وزارتخانه تا مدیران و معلمان مدارس وجود ندارد و این موضوع نشان می‌دهد که اصلا طرح تحول در آموزش و پرورش جاری نشده است.
وی تصریح کرد: در مقابل اجرایی نشدن طرح تحول، یک سری اقداماتی در آموزش و پرورش در حال انجام است که بر اساس تفکر غربگرایی و نظام 2030 صورت می‌گیرد و به خوبی می‌بینیم که برخی به دنبال اجرای چنین برنامه‌هایی هستند.
نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با وضعیت معلمان حمایتی گفت: این که نمی‌شود الان و پس از چندین سالی که این افراد در حال فعالیت هستند آنها را به حال خود رها کنیم و بگوییم دیگر نیازی به کار شما نداریم؛ یا از ابتدا نباید اقدام به جذب آنها می‌کردیم و یا الان که این کار را کردیم باید پاسخگو باشیم و به وضعیت آنها رسیدگی کنیم و مسئله و مشکل آنها باید حل شود.
جوکار با بیان اینکه متاسفانه تعارض منافع در تمام عرصه‌های کشور ما تاثیرگذار است افزود: در هر کاری که ما انجام می‌دهیم ابتدا نگاه می‌کنیم ببینیم منافع ما تحت تاثیر قرار می‌گیرد یا نه و بعد تصمیم‌گیری در اربتاط با طرحی انجام می‌دهیم و همین می‌شود که بسیاری از طرح‌ها مشکل‌آفرین است.
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا